1 Karolinas Kaos: Från morgon till kväll

Wednesday, April 8, 2015

Från morgon till kväll

Håhh, det har varit en fullspäckad dag minsann, men en bra sådan! I kursen Tal & samtal ska vi hålla ett litet tal på fredag. Talet kommer att hållas framför klassen och ska dessutom spelas in för att man ska kunna analysera det efteråt. Känns lite nervöst, men nog ska det väl gå, det ska trots allt bara vara tre minuter långt.

Före lunchen idag fick jag och Daniela gjort lite på kursportföljen till mattekursen. Känns som ett enormt arbete, men skönt att ha fått början på det nu åtminstone, och skönt att deadline är först i mitten på maj. Idag började dessutom min första biämneskurs i modersmål & litteratur - skrivpedagogik! Passet var ödmjuka 3,5h långt, men det kändes inte alls så. Verkar bli en jätteintressant kurs och jag känner verkligen att jag valt rätt ämne.



Efter skolan kände jag mig fortfarande pigg och lite rastlös, och eftersom Challe dessutom ännu var på jobb och vädret gav mig måste-gå-ut-ångest så gick jag ut på en promenad. Gick till Brändö och tog en lång omväg på vägen till gymmet, gick nästan vilse när jag utforskade kvarteren, men till sist hittade jag ut ur labyrinten och fram till WSC. Promenaden fick räcka som träning idag och väl framme på gymmet solade jag bara lite solarium (ett par månader sen jag solade sist nu). Efteråt traskade jag iväg hem igen som en ny människa. Höll på att blåsa av Brändöbron helt på riktigt. Nå inte helt på riktigt, men nästan.


Till middag blev det nötfärsbiffar och stekt vitkål (kryddade med grön curry, vitlök, salt och chili). Challe fick steka potatis åt sig då han inte var lika sugen på mitt kålpåhitt. Jag försöker vila magen från bröd, potatis och pasta nu eftersom den blir så himla svullen och sur på mig av det. Stekt vitkål då? Låter kanske inte så smarrigt, men det var faktiskt riktigt gott och mättande!

Imorgon är jag ledig från skolan men jobbar istället 14-21:30, men det betyder sovmorgon åtminstone.
Nu ska jag titta lite tv-serier före det blir läggdags. Godnatt på er!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!