1 Karolinas Kaos: Doften av nybakta bullar

Tuesday, April 28, 2015

Doften av nybakta bullar

Igår fick jag och Challe ett infall på kvällen och bestämde oss för att baka bullar. Jag tycker det är riktigt mysigt att laga mat eller baka tillsammans, det är ett kul sätt att umgås. Det var första gången vi bakade "riktiga" bullar tillsammans faktiskt, det enda vi tidigare testat var ett recept utan jäst, som visserligen gick mycket snabbare och blev helt okej-gott. Men trots att det här krävde lite mer tid så var det definitivt värt det. 

Förutom bullar lagade vi också scones samtidigt, då det ändå råkade finnas recept till det på samma uppslag.

Stök i vårt kök.

Färdiggräddade! 

Doften av nybakta bullar alltså... Finns det något härligare? 

Det här receptet kommer jag helt klart att bli mitt standardrecept för bullar i framtiden - det är precis så här jag tycker att bullar ska vara. Mjuka (men inte degiga) inuti och knapriga (men inte brända eller hårda) på ytan. Och helt otroligt goda. Kanske delar med mig av receptet om någon känner att de vill ha ett säkert kort till alla framtidens kalas hehe. Yum yum yum!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!