1 Karolinas Kaos: Pampas Nationaldag 2015

Saturday, March 28, 2015

Pampas Nationaldag 2015

Hejsan! Först och främst måste jag säga att det är SÅ kul att se att så många fyllt i enkäten, jag blir verkligen jätteglad! Det värmer otroligt mycket att läsa era fina kommentarer. Men nu till det som alla pratar om i studiekretsarna just nu: Pampas Nationaldag 2015. Det blev en riktigt lyckad dag med fest från morgon till kväll och jag tänkte nu sammanfatta spektaklet i några bilder!

Challe var på jobb, så jag och Elin startade dagen med en frukost på tumis.

Gick in till stan för att titta på olympiaden.

Tävling på gång.

Solen sken under hela tiden jag och Elin var i stan - på vägen tillbaka till lägenheten började det regna.

Grisarna stod för pausunderhållningen tillsammans med Janne Grönroos som var speaker som vanligt.

Jag och Elin hemma hos oss på mellanfest.

Challe precis hemkommen från jobbet och Jan med lite mellanmål!


Senare gick vi iväg till en annan mellanfest, närmare bestämt till Sandögatans partylägenhet som vi tidigare har bott i. Här finns massa bilder från Pampas 2013 då vi också spenderade tid i exakt samma lägenhet. Den var sig lik - kladdigt golv och massa okända ansikten som kom och gick. Där spelade vi beerpong och diskuterade existentiella frågor om universum och religioner, ni vet hur det är ibland.

Visdomsord på beerpongbordet...

Lite snapchats från kvällen. Köade 1h i det vidriga slaskvädret, men väl inne på Ollis var det helt klart värt det. 

Dansade med Elin typ hela kvällen, träffade massa folk och hade det allmänt roligt. Jag fotar sällan på krogen, dels för att iPhonen inte riktigt klarar av det och dels för att jag inte tycker att jag har tid med det. Varför hålla på och fota under festen liksom, då hinner man ju inte umgås ens!

Pampasveckan är härmed slut för min del och detta år blev det alltså två festkvällar i bagaget - onsdag och fredag, vilket räcker gott och väl för min del. Jag förstår inte hur folk orkar hålla på hela veckan, jag skulle inte klara av det varken psykiskt eller fysiskt. Inget skulle ha fått mig att dricka alkohol eller släpa mig iväg till krogen idag, alltså inget. Nå kanske en miljon euro. Men tur att ingen tvingar en, för idag spenderar jag största delen av min dag i soffan med noll måsten och två påsar chips.

Imorgon kommer det kanske upp en liten video från pampasfirandet och ikväll ska jag skriva ett svar på en läsarfråga gällande min utbildning också - håll utkik!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!