1 Karolinas Kaos: It's raining deadlines

Tuesday, March 10, 2015

It's raining deadlines

Igår skrev jag tent i hälsokunskap och redan idag fick vi resultaten! Jag är supernöjd och inkasserar gladeligen fem studiepoäng. Idag har jag tampats med ett par andra uppgifter som ska lämnas in till två andra kurser som snart också avslutas och efter det får jag välkomna ytterligare sju poäng. Det rullar på nu, trots att de senaste dagarna känts otroligt stressiga och jag ett tag trodde att jag skulle få magsår. 

Mina vackra tulpaner!

Imorgon ska jag träffa en handledare för att diskutera biämnesmöjligheter - det har nämligen varit en hel del strul med dem på ÅA i år, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Förhoppningsvis reder det ut sig imorgon så slipper jag gå och fundera på det. Nu ska jag finslipa lite på en presentation som ska hållas imorgon, sen ska jag kolla Downton Abbey resten av kvällen. Pusshej! 

2 comments:

  1. Hej Karolina!
    Jag har hört att man kan som klasslärare kan läsa specialpedagogik som biämne och sedan få speciallärarkompetens. Stämmer det? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Ja, jag tror det är så. Det kan hända att du måste läsa det som långt biämne, men är inte helt säker... Jag rekommenderar att kontakta någon vid PF om du undrar över något. Eftersom jag själv inte ska läsa specialpedagogik vågar jag inte säga med säkerhet hur det är. (Vi har fått väldigt lite info om detta faktiskt!)

      Om du funderar på något och vill få bättre svar hittar du kontaktuppgifter till studierådgivare här: http://www.abo.fi/student/tillganglighetradgivning

      Lycka till! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!