1 Karolinas Kaos: Hej från sjukstugan

Monday, March 30, 2015

Hej från sjukstugan

Hemma hos oss har vi varit krassliga sedan i torsdags. Då började både jag och Challe känna av att vi hade ont i halsen och sen dess har det eskalerat. Nu är det hosta, snörvel och feber på gång, och jag börjar känna av bihålorna också... Ska hoppas att jag slipper antibiotika åtminstone. Så nu kurerar vi oss så mycket vi bara orkar, förhoppningsvis går det om illa kvickt, för så här orkar man ju inte ha det.

Carmolis-shots, te med honung och apelsinsoppa. 

Apelsinsoppan gjorde jag genom att pressa några apelsiner i en kastrull, tillsätta lite socker och potatismjöl och sedan koka upp på plattan. Jättegott faktiskt! Blev tipsad av detta enkla recept på Michelles blogg. Nu ligger vi och tycker lite synd om oss själva och tittar på Game of Thrones. Hoppas ni mår lite bättre än oss!

2 comments:

  1. Åh, har det hittat till er nu också!! Här har vi varit sjuk i 3 veckor och haft feber från och till.. Bläää, de e verkligen nå sega båbbor som åker runt nu!!! :( Krya på er!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa tyvärr... Oj fy stackare, hoppas de går om snart! Krya på er också! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!