1 Karolinas Kaos: Filmer sedda i februari

Tuesday, March 3, 2015

Filmer sedda i februari


1. The Interview (2014)

Seth Rogen och James Franco, perus rolig komedi som passar bra en dag när du inte orkar tänka så mycket. Filmen handlar om två killar som jobbar inom nöje/media som får chansen att intervjua ingen mindre än Kim Jong-un. Filmen är en parodi på denna diktator och egentligen hela Nordkorea. Därför har man även försökt stoppa den här filmen, dock utan framgång. Sevärd film, gav mig några goda skratt!





2. The Artist (2011)

En svartvit stumfilm som utspelar sig i Hollywood mellan 1927-1932. I filmen ser vi en stumfilmsstjärna som träffar en ung dansös som han gör några filmer tillsammans med. Deras karriärer går drastiskt åt olika håll när ljudfilmen gör sitt intåg i slutet av 20-talet. Jag hade aldrig tidigare sett en hel stumfilm, men denna fängslade mig från första stund. Så vacker, så talande, så känslofylld... Här talar vi skickligt skådespeleri - att inte ens få använda ord och sin röst! Filmen fick även Oscar för bästa film.





3. Blind Dating (2006)

Riktigt tråkig, riktigt platt, riktigt förutsägbar. Blind Dating handlar om en blind kille som får chansen att operera ögonen för att kanske kunna se igen. Han träffar en tjej som han blir kär i och hon förstås också i honom. Problemet är att hon redan är förlovad, men det säger hon inte till den här killen förrän i slutet av filmen och bla bla bla... Ni kan ju själva räkna ut exakt vad som händer.






Skrev en hel del om filmen här redan, så kanske inte behöver gå närmare in på det. Jag är väldigt osäker på vad jag ska ge för betyg, eftersom det finns så mycket plus och minus. Men jag betygsätter efter magkänslan nu, och hur troligt det är att jag skulle se filmen igen.






Seth Rogen och James Franco tillsammans i en hysterisk komedi igen. Den här gången håller de på med marijuana och springer undan poliser. Såg den här filmen i förrgår och kommer faktiskt inte på något annat att berätta om dem. Helt okej film, lite rolig mellan varven, men inte mycket mer än så. En film som troligtvis gör sig bäst i krapula. Seth Rogen verkar vara bra på sådana.


2 comments:

  1. Hade du sett tucker and dale vs evil? Haha den va väldigt rolig tyckt jag iaf. Såde som tips hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Njae de tror ja faktiskt in! Ska sätt de på minne, tack hehe!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!