1 Karolinas Kaos: Fem mascararecensioner

Wednesday, March 18, 2015

Fem mascararecensioner


1. IsaDora Build-Up Volume Mascara with panthenol 
2. Rimmel Wonder'Full Mascara with argan oil
3. Essence Get BIG! Lashes
4. Rimmel Scandal Eyes Rockin' Curves
5. Max Factor 2000 Calorie


1. Jag blev väldigt besviken på den här IsaDora-mascaran. Borsten var bra och mascaran blev snygg till en början, men sen blev den snabbt grynig och vid slutet på dagen såg det ut som att jag inte hade någon mascara alls. Den liksom hamnade i smulor under ögonen, såg inget vidare ut... Köpte den visserligen på tarjous för 3-4€, så jag kanske inte ska klaga, men skulle inte köpa igen åtminstone.

2. Rimmel Wonder'Full-mascaran var ett spontanköp som jag har varit riktigt nöjd med. Jag gillade den lite hårdare gummiborsten som verkligen höll klumparna borta, men borsten är också svår att få till någon volym med. En bra vardagsmascara, men till fest tog jag alltid fram en annan. Ett stort plus är att den innehåller arganolja, men ändå inte är så fasligt dyr, ca 12€ om jag minns rätt.

3. Essence-mascaran kan vara den sämsta jag testat nånsin. Jag har använt läppstift av samma märke och varit riktigt nöjd, men mascaran var svindålig. Jag köpte den i förbifarten eftersom den kostade typ 3€ och tänkte ge det en chans, men man fick verkligen vad man betalade för också. Det blev bara klumpigt, klottigt och riktigt hemskt! Då anser jag mig ändå vara en van mascaraanvändare som sällan har problem med s.k. fula spindelfransar, men Essence Get UGLY! Lashes fixade det.

4. Rimmel Scandal Eyes har jag gillat mycket, även om borsten känns lite bökig. När man blir van med den ger den ändå bra volym utan att bli klumpig, och mascaran håller hela dagen. Helt klart prisvärd, runt 10€ tror jag att den kostade. Jag har överlag alltid gillat Rimmels mascaror eftersom de är relativt billiga, men ändå av bra kvalité. Åtminstone funkar de utmärkt på mina fransar!

5. Max Factor 2000 Calorie var min favoritmascara under hela gymnasietiden och nu när jag köpt den igen kan jag inte förstå varför jag nånsin ens bytte. Den är helt fenomenal! Borsten är liten och smidig, men ger volym utan att bli klumpig - lätt att anpassa till vardag eller fest! På Citymarket hittade jag den för under 10€, så himla prisvärd!

Jag idag med sistnämnda mascaran!

9 comments:

  1. Använder allti en loreal power volume collagene lr va den heter hehe. Tkr den mkt bra men den brukar också kunna kosta nå 16-18 euro. Ha typ knappt nångång sett nå mascara som sku kost ba 2 euro? Haha. Dendär sista lät ju nog bra, kanske ja sku pro den nästa gång.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj haha, ser nu att ja had råka skriv 2€ på dendär Rimmel, men de sku stå 12€ nog. Däremot kosta faktiskt dendär Essence nå 2-3€, finns på Halppis i Jeppis, men e som sagt int alls nå bra. Tkr jag iaf hehe. Japp de tycker ja du ska gö, fast dendär du länkar till här under e också super, ha haft den nångång ja o!

      Delete
  2. Okej nä den hett int de lol. Denhär vade:
    http://www.womensagenda.com.au/style-agenda/latest-products/beauty/loreal-paris-mega-volume-collagene-24h-mascara/20120720126

    ReplyDelete
  3. Jag har också samma erfarenhet av Isadora mascaran :( Minns jag blev riktigt besviken :P

    ReplyDelete
  4. men wow vilka ögon du har! ha ju int ens sitt att du har såde fina ögon :DDD nu måst jag nog å köp dendä mascaran hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha oj nämen tack! Bilden överdriver dem kanske lite heheh *jantelag*

      Delete
  5. Det här var ett roligt inlägg :D Är sån som gärna skulle pröva på flera olika mascaror, men som ändå alltid håller mig till den där "samma gamla vanliga" då man vet att den fungerar. Men nu kanske man skulle våga testa den du tyckte var bäst... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det blir ju lätt så :) själv har jag haft svårt att bestämma mig det senaste året, men nu är det nog Max Factor som gäller i ett år framåt åtminstone ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!