1 Karolinas Kaos: Vi åker till Malta!

Monday, February 2, 2015

Vi åker till Malta!

Kajsa skrev det på sin blogg och jag har redan spammat om det på instagram, så nu kan jag lika gärna skriva det här också: i maj i år åker vi till Malta för att hälsa på Sofia! Som många redan vet gick alltså jag och Kajsa en bartenderutbildning sommaren 2011, och under den månaden bodde vi tillsammans med Sofia, en underbar tjej från Sverige. Vi klickade genast alla tre och vi kunde inte ha fått en bättre roomie!


Nu bor och jobbar Sofia på Malta - så när Kajsa sa att vi borde hälsa på henne tänkte jag direkt: "Ja, varför inte?". Så vi bokade flyg samma kväll! Ett enormt plus är att vi kommer att få bo hos Sofia och hon kommer att fungera som vår personliga guide - det kan ju inte bli bättre.


Jag har aldrig varit i Malta och jag känner inte många som varit dit, så det ska bli otroligt spännande att resa till ett nytt ställe som känns lite "ovanligt". Vi åker till staden Sliema som ligger på Maltas nordkust och med sina 14 000 invånare är den näst största staden i landet. Enligt Wikipedia är Sliema "ett stort kommersiellt centrum i landet, med många butiker, restauranger och kaféer." Det är alltså en liten stad med massor att erbjuda - helt perfekt!

3 comments:

  1. alltså ja får sån feelis av dendär blue moon bilden :DDDDDDDDD så otroligt roliga utekvällar hahhah dör lite. tänk att vi faktiskt har varit med om det vi har varit med om där. helt ofattbart ibland..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja de känns lite som att dendär perioden i live aldri ha hänt egentligen :'D

      Delete
    2. de e faktiskt sant! :D men bra att den händ, man lärd ju sig massor haha

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!