1 Karolinas Kaos: Vad jag köpte på Ikea

Sunday, February 8, 2015

Vad jag köpte på Ikea

Här kommer nu lite bilder från vad jag/vi riktigt handlade på Ikea i fredags! 

4 st såna här eftersom skålar har varit en bristvara hemma hos oss.

Lakan + Paisley = 

Servetter och en hållare.


Så här blev det att se ut med klädställningen i sovrummet. Jag som bara hade tänkt det som en ful avlastningsställning blev faktiskt positivt överraskad över hur stilrent det ändå såg ut när det var färdigriggat. 



Och här ser ni Kallax-hyllan som nu står som tv-bord. Jag är inte alls klar med hur "innehållet" i den ska se ut. Jag ska köpa till några förvaringslådor från Clas Ohlson (hade tänkt köpa några på Ikea igår, men ändrade mig eftersom jag var osäker på färgerna) och sen rada lite böcker och få den att se lite hemtrevligare ut. Jag är åtminstone nöjd att jag lyckades gömma sladdarna till Playstation och modemet! 


Tv:n hamnade väldigt högt upp i jämförelse med hur vi hade den tidigare, men jag tror man vänjer sig. Däremot var jag tvungen att plocka bort den stora klockan vi hade ovanför tv:n eftersom den nästan hamnade bakom tv:n och det såg bara korkat ut. Så nu vet jag inte riktigt vad vi ska hänga där istället...

Och här är vårt nya tv-bord! Det känns nästan som en lättnad att vi fått utbytt till vita möbler, vardagsrummet känns plötsligt mycket större och luftigare.

Sen köpte vi nog förstås lite andra småsaker också, men jag tänkte att ni kanske inte är så intresserade av att se vår nya spagettislev och skosked. Här var de inköpen jag är absolut nöjdast och gladast över!

6 comments:

  1. Ikea är ju så himla bäst :'D snygga grejer du fick med dej! ^^

    ReplyDelete
  2. Tänkt skriv då före att de e lite störigt då tv:n kommer så högt upp (jag har ju också tv:n på en sån där hylla) men säkert går de bra att ha nog. min tv e lite mysko så de blir som sån där "dataskärmseffekt" att skärmen blir mörkare för att man själv e så lågt ner och tv:n så högt upp (som då man int ser datorskärmen från sidan utan den blir bara mörk) om du fattar vad jag menar haha. men kanske er tv e lite vettigare o int funkar så :) fina grejer annars!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jajustde, hehe jo men ja tycker nästan ja ha vant mej redan hehe. Men tror nästa inköp blir en ny soffa (som e lite högre då än våra nuvarande väldigt låga soffor), så då blir de nog ännu bättre. På skärmen syntes allt lika bra idag när vi kolla fotboll iaf, så tur de iaf! :) och tack!

      Delete
  3. Åååh jag o vill ti ikea :)))) så sjukt snygga påslakan btw! *avis* ^^

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!