1 Karolinas Kaos: Muslim, stig fram och krama mig!

Wednesday, February 25, 2015

Muslim, stig fram och krama mig!


Såg ni det här på Yles hemsidor? Det har pratats en hel del om det på radion idag och klippet sprider sig som en löpeld. I videon lägger Petski ut två skyltar som ni ser på bilden ovan, ställer sig med förbundna ögon och armarna öppna. Ett riktigt rörande klipp! Här kan ni läsa mer om experimentet.


Så fint! Jag blev riktigt rörd.


Klippet har gjorts som svar på det här klippet.

10 comments:

  1. nämen nu! blev nästan tårögd. :') faith in humanity!

    ReplyDelete
  2. Oj vad fint! Skulle nån ställa sig och göra likadant häromkring så skulle jag utan tvekan krama den personen! Jag jobbar med muslimer och litar absolut på dom. Dom är ju mina vänner och jag gör ett lika bra jobb som alla andra jag jobbat med. Mera kärlek till andra människor! Färg och religion säger inte allt om en människa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Visst är det! Ja jag håller med dig :)

      Delete
  3. Jag blev också riktigt rörd när jag såg klippet. Så himla fint <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verkligen fint och viktigt budskap! :)

      Delete
  4. Det här var bästa jag sett på länge! :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!