1 Karolinas Kaos: 5 saker - utmaningen

Wednesday, February 25, 2015

5 saker - utmaningen

Jag har blivit utmanad av Kajsa och Maria för att delta i fem bra saker om mig själv-utmaningen. Det är en stund sedan den här utmaningen började snurra runt, men nu har jag äntligen dragit tummen ur och antagit den jag också! Jag utmanar alla som vill helt enkelt, eftersom jag inte riktigt kommer ihåg vem som gjort den och inte ;)



  • Att skriva. Dagbok, blogg, moddeuppgifter, vad som helst - jag älskar att skriva.
  • Att laga mat
  • Att lyssna på människor. Det händer sig att folk börjar prata om djupa saker eller sina problem ganska snabbt med mig, och det är förstås roligt att folk tycker att jag känns trygg att prata med!
  • Att planera och organisera - kalendern är min bästa vän!
  • Informationssökning. Det här är kanske en random punkt, men jag är rätt duktig att få fram nästan vad som helst på internet och så har det alltid varit.

    (t.ex. så minns jag när jag som 11-åring var besatt av låten The Ketchup Song och inte orkade vänta på att MTV skulle spela den. Utan youtube, facebook eller något nedladdningsprogram satte jag all min energi i kanske en timme på att hitta låten, och det var så jag fick min första mp3-fil någonsin. Haha, så stolt jag var!)

    NOSTALGI!

    • Att jag får vara så frisk som jag är trots att jag inte orkar träna så himla ofta eller äta tillräckligt hälsosamt
    • Att mitt hår alltid varit tjock och långt fastän jag utsätter det för blondering
    • Att jag har gröna och ganska stora ögon
    • Jag har alltid varit god vän med mina boobisar!
    • Mina ben: jag har alltid haft ganska smala ben som ser mer tränade ut än vad de är, dessutom har jag alltid varit lite hjulbent, vilket jag av någon anledning alltid gillat
    Gillar dem så mycket att jag tafsar lite på dem på bild


    • Att jag vågar stå för mina åsikter i så gott som alla situationer.
    • Att jag alltid älskat och respekterat min familj. Jag har aldrig någonsin tyckt att mina föräldrar är pinsamma, och som 15-åring gick jag gärna på kaffe med mommo och moffa på stan. Jag har aldrig förstått varför man skulle skämmas över de människor man är närmast släkt med.
    • Här måste jag härma Daniela lite och säga att jag är stolt över att jag alltid fixar undan deadlines i tid! Det händer väldigt sällan att jag sitter med arbeten dagen före deadline och det är jag jättestolt över.
    • Att jag vågar lita på magkänslan. Jag har tagit många viktiga beslut nästan helt och hållet på magkänslan, och de har visat sig vara de bästa besluten i mitt liv. Dagens klyscha: våga följa hjärtat, inte hjärnan.
    • Att jag kom in på klasslärarutbildningen - och de två andra utbildningarna jag sökt till också för den delen. "Pfff, det är ju bara en intervju", tänker man kanske, men ändå var det flera hundra (eller tusen? vet någon?) sökande och jag blev utvald. Det känns bra!
    Glada peffaniter på Pampas förra året.

    • Min familj, mina vänner och pojkvännen
    • Vår lägenhet i Vasa och att den är så nära skolan!
    • Att jag är född och uppvuxen i Jakobstad och Finland
    • Att jag aldrig behövt mista någon som står mig nära (jag vågar knappt skriva ner det här)
    • Tandläkare. Utan dem skulle mina tänder stå åt exakt alla håll och utan dem skulle jag även ha ett par trasiga tänder som ilar. Jag är på riktigt jättetacksam för tandläkarvården i Finland. Och jag är så tacksam gentemot mig själv för att jag orkade stå ut med tandställningen i högstadiet!
    Jag, 2007, 15 år haha, med skrot i munnen och texten "Mä oon niin leija" som attityd.
    Det var min finnhopp-period, här kan ni höra den fantastiska låten...

    Så det var min version av den här listan det! Superbra grej tycker jag, man borde skryta på sig lite oftare. Jag gjorde ju en liknande grej som nyårslöfte förra året också, mer om det här.

    2 comments:

    1. Intressanta punkter, informationssökning är nog jag också ganska bra på :) Jag har förresten också lagt upp denna lista på min blogg för några dagar sen :)

      ReplyDelete

    Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
    Det går också att kommentera anonymt.
    :) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!