1 Karolinas Kaos: Tre fina söndagstips

Sunday, January 11, 2015

Tre fina söndagstips

Jag såg att Maria hade skrivit ett inlägg med tre tips häromdagen och eftersom jag råkar ha exakt tre saker att tipsa om just idag tänkte jag också göra ett sånt inlägg.


1. TV-serien Lilyhammer
Handlar om en f.d. maffia som byter identitet och flyttar från USA till Lillehammer i Norge av alla ställen. Serien är så genialisk och svår att sätta in i något fack. Humor, drama, kriminalitet, kärlek... En fin blandning av flera genrer - det är nästan som en helt ny genre!

Kontrasterna mellan en f.d. maffia och ett litet norskt samhälle är så otroligt humoristiskt skildrat.


2. Appen Plague
Jennifer Sandström skrev ett bra inlägg om den här appen och det var faktiskt via hennes blogg som jag hittade Plague. Sedan dess har jag varit helt beroende. På en dag spreds mina tankar vidare till hela Europa, Afrika, USA, Asien och Sydamerika. En väldigt fascinerande app, ni måste testa den! Men kom ihåg: inga selfies, inga citat från internet, inga bilder från google. Bara egna tankar och egna bilder från din omgivning. Sen får du se hur långt de är värda att spridas!

Appen har ännu inte förstörts med gymselfies och catpicutres - låt oss hålla det på det sättet.


3. Filmen En oväntad vänskap (The Intouchables)
Många har säkert redan sett den här filmen, men jag måste ändå rekommendera den till er som inte ännu gjort det. En otroligt gripande film, som också bjuder på en massa skratt (skönt, för annars hade den kunnat bli tung!), based on a true story, fantastiskt skådespeleri... En helt outstanding film helt enkelt. Se den!

En film om två helt olika världar som möts, klickar, förstår, stöder och hjälper varann.

2 comments:

  1. The Intouchables är verkligen urbra! Helt klart en av de bästa filmerna som gjorts. :D

    Och Plague-appen har jag läst så mycket bra om. Jag antar att det i sådana här fall är tur att min mobil fått fnatt och inte kan ladda ner några fler appar, för det låter som en mycket beroendeframkallande app... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, den var verkligen helt otrolig! Man är liksom fast från första scenen :)

      Plague-appen ÄR verkligen sjukt beroendeframkallande, men också så suverän som det sägs. Hoppas telefonen tar sitt förnuft till fånga snart ;) det är en app som faktiskt är värd att vara beroende av tycker jag!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!