1 Karolinas Kaos: Snippan är häftig, ja det kan du tro

Monday, January 19, 2015

Snippan är häftig, ja det kan du tro

Vad härligt att det kom in så mycket kommentarer på föregående inlägg! Jag har fått en hel del respons privat också och det känns kul att folk engagerar sig. Jag är inne på min sista karta p-piller nu och efter det tror jag det får vara stopp. På torsdag ska jag träffa en sjuksköterska för att diskutera lite alternativ och jag ska vara bestämd med att jag inte tänker äta mer hormoner.

Jag har grävt igenom i princip hela internet och efter många om och men har jag lyckats beställa hem ett par alternativa produkter som (av någon jävla pissanledning) inte finns på den finska marknaden. Nu återstår det att se om de fastnar i tullen eller något. Men nåja, jag håller er uppdaterade!

Jag på jobbet igår.

Igår jobbade jag hela dagen och for sedan till Jakobstad för en överraskningsfest! Det blev en riktigt lyckad kväll, men jag berättar mer om det imorgon. Nu är jag tillbaka i Vasa, otroligt trött, och ska nu krypa ner och titta på lite tv-serier före jag somnar.

Angående rubriken... Har ni hört den fantastiska svenska barnsången om snoppen och snippan? Jag tycker den är helt underbar - det är precis så här naturligt det ska vara när man berättar om sånt här för barn.


Med detta önskar jag er godnatt! Ni kommer att ha den här på hjärnan i ett par dagar ;)

3 comments:

  1. Jag slutade med p-piller för runt sju år sen.Jag äter ju hormoner ändå varje dag, för min underproduktionerande sköldkörtel, så känner att jag vill inte proppa i min kropp mer. Jag är hård på att jag inte ska äta p-piller, men ändå är p-piller eller mini-piller ett alternativ som gynekologen erbjuder varje gång man är dit. Då det finns andra hormonfria och fina alternativ!
    Ett alternativ varför dina nya produkter du beställt efter (spännande vad du hittat i preventivdjungeln) kan vara att det inte är godkänt av läkemedelsverket.
    Lycka till och välkommen till ett hormonfriare liv :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det låter som ett vettigt beslut tycker jag. Och jättebra att du står på dig! Tycker det är helt sjukt hur mycket påtryckning det förekommer med att vi förväntas äta en massa hormoner. Men det vore väl en för stor förlust för läkemedelsindustrin om alla som använde p-piller (och andra hormonella preventivmedel) plötsligt slutade...

      Det måste ju vara något sånt förstås, men det konstiga är att dessa produkter har funnits i Finland förr, vissa av dem för bara ett par år sedan ännu. Och när jag söker runt info på nätet hittar jag inget om varför de dragits bort från marknaden.

      Tack Carro!! :)

      Delete
    2. Höhö, när skulle jag inte stå på mig? ;) MEN JO. Och att just om man skulle börja använda p-piller för att få en mer regelbunden mens som de brukar oftast också erbjuda p-piller för, varför inte bara reda ut orsaken till VARFÖR man inte har en regelbunden mens? :) Nej, denna vårdare till yrket är egentligen emot de flesta mediciner. Finns det andra, mindre kemikaliska alternativ, så är jag mer på hugget. :)

      Just det där vagitoriet som ska "döda spermier" (som du skrev om i förra inlägget) talade de om i Sex & Sånt för inte så länge sen på X3M (hör på det när jag kör i arbetet, lovar.. ;) ). Hörde dock inte allt om det, men det var väl inte det där bästa eller mest tillförlitliga att använda, och därför säljs det inte mera.

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!