1 Karolinas Kaos: Pajfabriken

Monday, January 5, 2015

Pajfabriken

Jag fick bl.a. två pajformer i julklapp, så de senaste dagarna har det varit pajbakning på agendan! I lördags var två av Challes kompisar på besök så då passade jag på att tvinga dem att äta. Paj är ju så lätt att laga, det är himla gott och det passar till både vardag och fest.

Skinkpaj

Tacopaj

Båda två blev riktigt lyckade, men min favorit var nog tacopajen eftersom jag är helt galen i mexikanskt. Vissa tacopajer brukar kunna vara lite torra, men denna blev riktigt saftig och god. Nu tror jag att nästa får bli en söt - kanske blåbärspaj?

Antal gånger jag skrev ordet paj i detta inlägg: 10

2 comments:

  1. Va använde du för recept till tacopajen? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag använde det här receptet: http://kjld.blogspot.fi/2014/04/tacopaj-utan-forgraddning.html
      Istället för tomat lag jag majs den här gången och lämnade dessutom bort dippkryddan, men det där kan man göra lite hur man vill :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!