1 Karolinas Kaos: Mina nyårslöften!

Thursday, January 1, 2015

Mina nyårslöften!


1. Gå offline oftare
Jag ska försöka börja byta ut telefonen mot en bok före läggdags, jag ska ibland bara lämna telefonen hemma utan att känna panik över det och jag ska helt enkelt låta bli att vara online och tillgänglig 24/7. Det är indirekt otroligt stressande att vara tillgänglig hela tiden. 

Jag glömde min telefon hemma häromdagen och först kändes det otroligt obehagligt, men väldigt snabbt vande jag mig - och det var så skönt! Jag läste en tidning på lunchen, jag tänkte på helt andra saker och jag tror verkligen att jag var mindre stressad när jag kom hem. Jag är övertygad om att det är stressande ha telefonen framför sig hela tiden.

2. Fota mera
Överlag lovar jag mig själv att fota mera. Jag har fotat en hel del under 2014, men det finns ändå många "luckor" i vissa månader när jag inte har fotat. Det är så mycket roligare när man har bilder att titta tillbaka på, för man minns ju inte vad man har gjort annars. Dessutom har jag ett ny idé på gång som ska bli nästa års projekt. Denna grej kommer jag att sammanställa i slutet av 2015 och sedan publicera här på bloggen. Jag tänker inte säga mer än så just nu, förutom att det har med fotografering och med mig att göra - ni får vänta ett år och se helt enkelt! 

3. Spara pengar
Jag kommer att under 2015 försöka spara så mycket pengar som bara möjligt. Det kan vara svårt att få pengarna att räcka till när man är studerande, men jag kommer att göra allt för att ändå lyckas sätta undan en viss summa till sparkontot varje månad. Om dessa pengar sedan används till en resa eller sparas till ännu längre fram i tiden vet jag ännu inte - jag vet bara att jag ska sätta upp en tydlig budget och sedan följa den slaviskt. 

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!