1 Karolinas Kaos: Komplimang av en random kille på stan

Thursday, January 15, 2015

Komplimang av en random kille på stan

Jag bara måste berätta om en händelse som gjorde mig extra glad häromdagen. Det var i Rewell Center i tisdags som jag blev stoppad av en liten pojke som från ingenstans kom fram och gav mig en komplimang. Han var kanske 10-12 år gammal och han sa att jag hade fina skor. 

Det är inte varje dag en främling, än mindre en liten pojke, kommer fram till en på stan och ger en en komplimang. Jag började genast inbilla mig att det var ett vad bland hans kompisar eller något, men inte såg jag några andra killar i hans ålder i närheten åtminstone - så inte vet jag. Hur det än var så gjorde han mig jätteglad, inte nödvändigtvis bara för att han tyckte att mina skor var fina, utan för att han tog mod till sig och tog sig tid att säga det. Det var så gulligt! Så hörni, låt oss ta exempel av den här lilla killen - ge komplimanger oftare! 

8 comments:

  1. haha, så rolig upplevelse :)

    ReplyDelete
  2. The smallest of things, vad härligt! :)

    ReplyDelete
  3. The smallest of things och ändå helt fantastiskt! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamen precis, en så liten grej kan göra en person så himla glad :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!