1 Karolinas Kaos: Fifty Shades of Grey - Valentine's Day 2015

Thursday, January 29, 2015

Fifty Shades of Grey - Valentine's Day 2015

Den 13:e februari har filmen Fifty Shades of Grey premiär! Oj oj oj hörni, som vi har väntat! Nja, jag har inte så jättehöga förväntningar på filmen faktiskt, men det känns ändå som ett måste att se den när jag ändå läst de mångomtalade böckerna. 



Jag är lite besviken på valet av skådespelare faktiskt, han såg inte alls ut så där i mitt huvud. Tjejen däremot är jag nöjd med. Och alla utrymmen/vyer (kontoret, byggnaderna, lägenheten) och själva stämningen är exakt som jag hade förställt mig. Är dock lite rädd för överdrivna karaktärer, eftersom de är så otroligt överdrivna i boken. Men hur som helst ska det bli kul att se!

Här är trailern om nån ännu missat den.

Jag är en så fantastisk(?) flickvän att jag bjuder Challe på det här på Alla hjärtans dag ;)
Sen älskar jag att det numera går att köpa biljetter online på förhand - supersmidigt!

13 comments:

  1. Haha!! Jag också har bokat bio till alla hjärtans dag. Marcus är superbegeistrad.... not!! :D jag är inget stort fan av böckerna men eftersom att jag har pinat mig igenom dem måste jag ju kolla filmerna. Håller verkligen med dig om att karaktärerna är överdrivna!! Och sen är också hela storyn så overklig och larvig.. fast ja, nog ska de väl bli lite spännande att se filmen :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha vilka schysta flickvänner vi är va ;) nej jag tyckte inte heller om böckerna, har bara orkat läsa två av dem ännu, och den andra var en riktig pärs... Störde mig på författarens sätt att skriva och hela storyn var bara fånig - och som sagt, väldigt överdrivna karaktärer! Men men, ska bli lite kul ändå, lite nyfiken är man ju allt!

      Delete
  2. Hej, jag och min pojkvän har också tänkt gå och se den på Alla hjärtans dag :-) Först restaurangmiddag(kanske) och sen bio.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Låter mysigt! Kanske skulle behöva hinta lite att den där min också skulle bjuda mig på middag då jag ändå bjuder honom på bio ;)

      Delete
  3. Heh ska det stå, inte hej :D

    ReplyDelete
  4. Löjligaste och sämst skrivna boken ever (orka int läsa dom andra två) haha, meeen nog sku man väl måst se den ändå. Undrar om hon säger "holy cow/fuck/shit/etc" lika många gånger i filmen som i boken, bruden sa ju de typ i varannan mening holy holy holy lol. Och så ska hon ju snubbla överallt förstås... Märks att de e twilight fanfiction från början.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Språket i boken va ju helt bedrövligt, ja ha int orka läsa den sista faktiskt. Kanske de för en gångs skull blir så att filmen e bättre än boken ;) Orden "scarlet, blush, oh, my, holy, cow, shit och frown" sku de va intressant att veta hur mång gång som används i boken faktiskt haha...

      Delete
    2. Haha!!! Exakt!! Ordet "frown" började jag störa mig på redan i första kapitlet :'D Litteraturmässigt är böckerna verkligen skräp, och LÄS sista boken! Det spårar ur ännu mer, tro mig! Förstår verkligen inte varför alla tjejer har blivit så tokiga i bokserien.. allt är så himla långt från verkligheten! Hur ofta händer det att nån träffar en miljardär och att de blir kära vid första ögonkastet lix.. voi ne huhu!

      Delete
    3. Haha jaa SÅ irriterand. Okej, kanske jag borde kämpa mig igenom den sista delen då jag ändå har den hemma :'D

      Delete
  5. Har inte läst böckerna ännu och lär inte hinna heller innan filmen kommer ut.. Så, ser väl filmen först och sen nångång kanske läser första boken :)

    ReplyDelete
  6. Jag gilla den första å tyckte den va fängslande på nå sätt, men den andra gick de nog tröööögt att läsa.. Honde Ana verkar int ha så stort ordförråd :D å ja tänker int si trailern före filmen så allt blir en överraskning sen, men ska bli spännande att si om karaktärena e som man ha tänkt sig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja alltså den första läst ja ganska snabbt ändå, men i andra boken börja ja störa mig enormt på författaren o karaktärerna haha. Ska faktiskt bli kul att se filmen husomhelst!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!