1 Karolinas Kaos: Facebook-konversation från 2009

Friday, January 30, 2015

Facebook-konversation från 2009

Igår satt jag och Elin och tittade igenom gamla facebookstatusar och hjälp vad vi skrattade. Det finns så många guldkorn i arkiven som man helt och hållet har glömt bort. Den 28 september 2009 hade Elin tagit ett test på facebook, "Hur blond är du?", och då utbröt denna lilla fejd mellan oss:


Karolina: blondes have more fun, tråkmåns!

Elin: sku troo he!

Karolina: fö de har ju no me hårfärgen ti göra

Elin: hähä, fösök slå mitt blitzrekord!*

Karolina: fösök level förbi mej i farmville.*

Elin: reve denn he kan ja no!

Karolina: prata kan du allt!

Elin: ja blev just level 21 sådeså!

Karolina: men jag e level 22.

Elin: ja men ja avancerar.

Karolina: jag är alltid steget före.

Elin: nej.

Karolina: nå, uppenbarligen e ja ju de

Elin: reve denn heldär!

Karolina: nice comeback!

Elin: cp :(

Karolina: haha ännu bäter


*Bejeweled Blitz snurrade runt på Facebook back in the days, minns ni det?

*Farmville var spelet där man skulle bygga upp en farm, föda upp djur och odla grödor. 
Fruktansvärt beroendeframkallande.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!