1 Karolinas Kaos: Skorpan, världens mysigaste café!

Monday, December 22, 2014

Skorpan, världens mysigaste café!

Idag var jag på kaffe efter jobbet med Elin. Vi for till Skorpan i Skata, jag hade pinsamt nog inte varit dit ännu, men jag kan inte säga annat än allt vad folk säger är sant. Det är så mysigt så man liksom myser ihjäl sig där inne. Det är som att stiga in i en Astrid Lindgren-saga. Kakelugn, doft av hembakt och en så otroligt härlig stämning på hela stället.

Två nedre bilderna är tagna från Skorpans fb-sida.

Deras berömda kanelbullar var tyvärr slut när vi kom dit, men vi testade istället saffransbullarna, och jag måste säga att det kan vara den godaste bullen jag ätit i mitt liv. Jag är helt sjukt imponerad av allt med Skorpan - jag har helt klart hittat mitt nya favoritcafé! Jag gillar också att det inte ligger riktigt i centrum. Det är helt perfekt på alla sätt helt enkelt. Så besök Skorpan om du inte redan varit där, du kommer inte att bli besviken!

2 comments:

  1. Jag håller verkligen med dig om att Skorpan är megamysigt! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tycker det är kul att folk gillar stället, hoppas verkligen att det går bra för dem och att de får vara kvar!! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!