1 Karolinas Kaos: Meatless Monday: Linssoppa

Monday, December 15, 2014

Meatless Monday: Linssoppa

Igår när jag kom hem från jobbet var jag konstigt nog sugen på linssoppa. Jag tittade på lite olika recept, men hittade inget som passade just min smak och de ingredienser jag hade hemma, så jag slängde ihop ett eget som jag nu tänkte dela med mig av. Receptet är för två portioner!




Det blev riktigt gott tyckte jag, helt klart något jag kommer att göra flera gånger! Det bästa är nog att det går så snabbt att laga, samt att det går att variera receptet hur mycket man vill. Ingen panik om man inte råkar ha lagerblad hemma liksom - det är bara att testa sig fram! Turkisk yoghurt skulle säkert vara gott att ha i också... Och om man vill kan man förstås toppa soppan med skinkstrimlor, bacon eller något annat kött, men jag valde att göra min vegetarisk den här gången.

4 comments:

  1. Oj har aldrig faktist äti röda linser tror jag , kanske man borde testa ? Blev faktist lite sugen på soppa nu hehe ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det tycker jag absolut, det var faktiskt riktigt gott! Soppor är lite underskattade :)

      Delete
  2. Kan också rekommendera att göra det mer till en gryta med t.ex. potatis och zuchini, lite mindre vatten och mera linser. Blir riktigt mättande, speciellt med lite bröd till :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åå ja de låter också gott, ska testa nångång!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!