1 Karolinas Kaos: Lucka 9: Mina guilty pleasures

Tuesday, December 9, 2014

Lucka 9: Mina guilty pleasures




Här kommer ett ärligt inlägg! Under frågestunden fick jag en fråga gällande mina guilty pleasures. Alltså - vilka saker tycker jag om i smyg? Vilka saker är jag inte särskilt stolt över att berätta att jag uppskattar eller njuter av? Jag tycker det är är ett superroligt ämne och jag skulle själv gärna läsa om vad andra håller på med för konstigheter. Jag tror att vi alla har guilty pleasures och jag ska nu dela med mig av några av mina!




1. Geordie Shore

Jag kan bli så beroende av den här typen av serier att det inte är riktigt friskt. Av någon anledning fastnade jag direkt för den brittiska versionen av det här programmet. Geordie Shore är alltså som Jersey Shore, fast i Newcastle (geordie = person från Newcastletrakten). Jag vet inte vad det är som gör att jag fastnar för sånt här, för såna här program ger ju en absolut ingenting. Kanske är det just därför. Man behöver inte tänka över huvud taget när man ser på sån här skit och bara det kan vara så skönt ibland. Det är ändå inte så illa att jag skulle börja följa programmet aktivt, men om jag slår på MTV när Geordie Shore kommer så kan jag helt enkelt inte stänga av.

(Paradise Hotel är förstås en liknande guilty pleasure, men jag tröttnade efter några veckor den här säsongen, så jag har inte kollat på länge nu. Håller det ens på längre?)




2. Ost + smör = sant

Det här är något som pappa "lärde" mig när jag var liten om jag minns rätt. Ja, det låter säkert konstigt och äckligt, men om jag går till kylskåpet och det inte finns nånting att äta, så skär jag en ostskiva och brer på lite smör, rullar ihop och äter det som ett snacks. Haha!




3. Finsk (melankolisk) musik

Jag har nämnt det här tidigare, och jag är inte helt säker vad det beror på (antagligen språkbadet och mina finska barndomsvänner), men jag älskar en del finsk musik, speciellt melankolisk sådan. Finska är så vackert språk när det sjungs, för det är ett så väldigt uttrycksfullt och målande språk. När en finne säger något djupt, något om sina känslor - då låter det verkligen som att det är på riktigt.


Det här kan vara en av de vackraste visor som någonsin gjorts.


Och alla som någon gång haft ett brustet hjärta måste ju bli berörda av detta.



4. Feströkande

Det här är nog det absolut onödigaste och dummaste jag gör. Jag har inget behov av det annars, men när jag druckit några glas vin blir det en social grej över det hela. När andra går ut och röker följer jag gärna med. På vintern blir det däremot nästan inget feströkande alls eftersom jag inte tycker att det är värt att gå ut i kylan, men på sommaren blir det betydligt mera. Jag skulle aldrig hitta på att röka nykter eller ensam, men det har blivit en dum festvana helt enkelt. Sist och slutligen handlar det ju bara om några cigaretter i månaden, men ändå... Skitdumt, börja inte med det!

Johi, Dressi och jag back in the days, jag vet inte ens när. 2008 kanske.


5. Pokémonspel

Jepp, ni läste rätt. Pokémon är inte det enda spel jag gillar, men det här är kanske det mest skämmiga att erkänna, för när var Pokémon riktigt poppis egentligen? Jag tror jag gick på trean i lågstadiet när jag höll på med Pokémon som mest, men jag växte väl aldrig ifrån det riktigt haha...

Håller just nu på med Pokémon LeafGreen!



Nu när jag delat med mig av mina guilty pleasures vill jag höra några av era! Så släng lite lite kommentarer, det skulle vara skitkul att höra vad folk har för "hemliga" intressen.

8 comments:

  1. vilken lättnad att nån annan också ser på geordie shore :DD

    ReplyDelete
  2. Jag gör helt samma med ost och smör, haha. Roligt att man inte är ensam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Där ser man, ja, detsamma! :D

      Delete
  3. Jag spelar farm heroes saga hela tiden men int vet ja om de e så gulity. Hmm... va har ja annat? Jag har typ int nå bra såndärna saker haha. Att ja pratar me mig själv hela tiden e väl mest ba sjukt i huvut o int guilty pleasure lol. Men kanske då ja hör på lr sjunger pslamer för mig själv haha. Skada. Ost o apelsinjuice tkr ja passar mkt bra ihop om nån vill ha ett gott tips. Mkt lång onödig kommentar men jag har varit på sitz o e int riktigt redo att fa o sova ännu så nånting måst ja ju göra.

    ReplyDelete
  4. Vad gäller tv-serier är min Days of our lives... Hur pinsamt som helst, men vad kan man säga, jag är fast och måste bara veta hur karaktärernas liv fortsätter... -.- Sen angåenden 2.an så har jag en liknande guilty pleasure, men för mig är det makaroner med smält smör.. Säkert ungefär lika konstigt som din "ost+smör" :D Ska se om jag också vågar lägga upp en sånhär lista på min blogg..... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alla har vi våra egenheter, men det är ju det som gör oss människor intressanta tycker jag! Makaroner och smör, hmm intressant, kanske jag måste testa ;) ja det tycker jag absolut att du ska göra!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!