1 Karolinas Kaos: Lucka 8: Hur skulle mitt drömhus se ut?

Monday, December 8, 2014

Lucka 8: Hur skulle mitt drömhus se ut?



På pinterest finns allt, t.ex. alla ingredienser till det perfekta hemmet. Jag drömmer helt klart om ett typiskt pinteresthem, med mjuka färger, snygga inredningsdetaljer, varm belysning, myshörnor, öppen spis, smarta förvaringsutrymmen... Ja, allt det där. Precis som alla andra skulle jag vilja att färgerna skulle gå i vitt, svart, grått, lite beige - och trä. Originellt, va? 


Eftersom vi just nu bor i lägenhet och högst antagligen kommer att göra det under hela studietiden känns det inte som att man kan börja planera det perfekta hemmet "på riktigt" ännu. I framtiden vill jag helt klart bo i hus och det är väl först då, om några år, som det blir att börja planera, renovera och/eller bygga, samt fixa och inreda permanent så att säga.

En bloggerska som verkar ha exakt samma stil som jag och som håller på att bygga upp just ett sånt här drömhem är Madeleine. Kolla in hennes blogg om ni inte redan gjort det, den är väldigt inspirerande! Jag tycker det är kul att se att en "vanlig människa", en person som man är vet vem är, också kan skapa såna här drömhem - det är inte bara möjligt på pinterest liksom!

2 comments:

  1. Det finns så mycket snyggt man skulle vilja ha! I framtiden kommer väl inte ens huset att räcka till sen när man väl har ett hus. Skulle behöva flera hus att inreda på olika sätt, hah ;D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!