1 Karolinas Kaos: Lucka 4: Filmen jag kan se om och om igen

Thursday, December 4, 2014

Lucka 4: Filmen jag kan se om och om igen


Jag har älskat den här filmen enda sedan jag såg den första gången nångång i början av högstadiet och sedan dess vet jag inte hur många gånger jag har sett den - jag kan helt enkelt inte få nog. Den har allt! Dramatik, underbar musik, allvar, mörker, humor, hysteri - och omöjlig kärlek. Den är så vacker på alla sätt. Regissören har gjort ett helt fantastiskt arbete och det märks att det är samma person som jobbat med Romeo+Juliet, de är näst intill lika knäppa! 


Jag förknippar filmen med höst- och vintermörker eftersom jag såg den första gången när det var mörkt ute. Jag vill gärna äta choklad eller chips när jag ser den här filmen (typ som med alla andra filmer haha) och dricka Pepsi. Eller så vill jag äta ost, vindruvor och dela en flaska rött med min älskade framför en massa tända ljus. Haha, så fånigt, men precis så känner jag kring den här filmen. Den är definitionen av romantik!


Jag ryser av välbehag när jag ser den här scenen/hör den här låten. 

1 comment:

  1. Tänk så olika man kan vara. Jag har försökt se den filmen två gånger, men ännu inte orkat se den klart. :P
    Men så gillar jag inte dans/musikalfilmer heller, så jag antar att det är rätt kört. :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!