1 Karolinas Kaos: Lucka 20: Fem saker jag blir glad av i vardagen

Saturday, December 20, 2014

Lucka 20: Fem saker jag blir glad av i vardagen



1. Ett städat hem. Jag och C har städat hela dagen igår och idag och nu skiner varje liten vrå i lägenheten. Jag njuter så otroligt mycket av när det är städat. Varför kan det inte alltid vara så här?

2. Ett sött sms. Av vem som helst egentligen, men idag råkade vara den där pojkvännen som lyckades. "Babe" kallade han mig i ett sms idag, vilket fick mig att le extra fånigt på jobbet. Tänk vad lite som krävs egentligen. När det kommer från rätt person förstås hehe...

3. Trevliga kunder. Jag har jobbat på många ställen i mitt liv, ofta med kundbetjäning, och kan berätta att man aldrig slutar förvånas över vad det finns för människor där ute. Men! På Lady Line som jag jobbar nu måste jag säga att alla kunder är så himla glada och positiva, jag har aldrig varit med om något liknande! Alla verkar vara så glada att se en, vilket såklart gör mig på bra humör också haha.

4. God mat. Det här är nog ett måste att ha med på listan, för ibland känns det som att hela mitt liv kretsar kring mat. Standardtankar i mitt huvud:
  • "Vad är det för lunch i ÅA idag?"
  • "Vad ska jag äta imorgon efter jobbet?"
  • "Oj, jag har ju kvar lite av den där goda soppan från igår, när ska jag äta den?"
  • "Jag är så himla sugen på [insert food here], synd att jag inte är hungrig..."

5. Att lämna in en skoluppgift. Oj vilket nördigt svar. Men känslan av att få lämna in skoluppgifter före deadline är så tillfredsställande! Jag kan inte beskriva känslan när jag lämnade in processportföljen i torsdags - sista uppgiften för detta år äntligen inlämnad!!



(Omg obs, det här är mitt 1000:e inlägg!!)

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!