1 Karolinas Kaos: Lucka 18: Tre saker jag skulle ändra på

Thursday, December 18, 2014

Lucka 18: Tre saker jag skulle ändra på


Jag börjar med de självklara pk-svaren, så ingen behöver bli arg på mig. 
Om jag fick ändra på tre saker så...

1. Skulle ingen svälta
2. Vore det fred på jorden
3. Skulle inga sjukdomar existera

Såklart skulle jag önska det här, tänk vilken underbar plats vår lilla planet kunde vara. Men det här svaret är inte så värst originellt och det säger absolut ingenting om mig. Så därför tänker jag ge ett lite ytligare, lite konkretare och framförallt personligare svar. Här kommer tre saker som jag skulle ändra på (förutom de ovanstående):


1. Allt ohälsosamt vore hälsosamt.
Seriöst, det här är ett av mina största problem i livet. Jag älskar mat och jag älskar allt som är gott, men jag vill inte gå upp i vikt desto mer. Jag har min normalvikt som går upp och ner med ett par kg hela tiden, och det är jag fine med, men jag vill inte att den ska gå varken upp eller ner mer än så.

Till mina största svagheter hör vanligt bröd, pasta och pizza. All kolhydrater som gör att åtminstone min mage sväller upp. Jag fick ett tips av en tjej en gång att jag borde testa glutenfritt, om det kanske är det jag reagerar på. Värt ett försök, men jag har inte kommit mig för att göra det ännu. Skärpning!

Ibland känner jag bara "Skitsnack, pizza är godare än det känns bra att ha en platt mage". Skulle jag inte hålla någon slags hejd på mig själv skulle det gå utförs ganska snabbt tror jag haha. Tänk er alltså om godis, chips, hamburgare, pizza och glass vore lika hälsosamma och näringsrika som broccoli, tomat, gurka, äpplen och jordgubbar... Jaaaa, alltid kan man ju drömma!

I call bullshit.


2. Vi skulle alla älska våra kroppar.
I ärlighetens namn tänkte jag först skriva något så hemskt som att "Vi alla skulle ha möjligheten att trycka på en knapp för att ändra det vi inte gillar med oss själva", sen upptäckte jag hur förfärligt det lät. Felet ligger ju såklart någon annanstans. Istället skulle jag vilja ändra på pressen att se ut och vara på ett visst sätt. Vi skulle alla älska oss själva precis som vi är. Tänk vad många bekymmer som skulle försvinna då man skulle kunna fokusera helhjärtat på de viktiga sakerna i livet istället för de där ränderna på låren eller handtaget i midjan!



3. Alla hem skulle städa sig själva.
Det här är det näst största problemet i mitt liv. Hur mycket man än städar finns det alltid något att städa. Jag fullkomligt hatar att städa, samtidigt som jag hatar när det är stökigt. Jag skulle helt klart anlita en städerska om jag hade råd med det, tänk vad mycket stress som skulle försvinna från ens axlar. Nå, en vacker dag kanske...

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!