1 Karolinas Kaos: Lucka 16: Mina rädslor

Tuesday, December 16, 2014

Lucka 16: Mina rädslor



Det jag är allra räddast för i livet är, kanske inte så oväntat, att en nära person ska dö oväntat. Jag har haft lyckan att ännu inte behöva mista någon riktigt nära person i mitt liv. Mina farföräldrar gick bort när jag var i 7-årsåldern, så jag har inte jättestarka minnen av det. Jag läste i en gammal dagbok där jag hade skrivit om min farmors begravning där jag skrev att jag hade tyckt att det var sorgligt, "Men hon är ju med änglarna nu". Jag har tydligen alltid använt dagboken som ett bearbetningssätt, så även idag.

Ibland blir jag nästan paranoid och säker på att något hemskt kommer att hända, så att jag helst bara skulle vilja låsa in alla nära och kära på ett och samma ställe för att se till att inget händer dem. Nå nej, så kan man ju inte tänka eller leva, men tanken på att något skulle hända skrämmer mig något fruktansvärt. Till och med att skriva det här gör mig lite paranoid.

Jag är också löjligt rädd för mörkret och skräckfilmer. Jag tittar aldrig på skräckfilmer frivilligt och jag skulle aldrig i mitt liiiiiv titta på en skräckfilm ensam. En sista sak jag är rädd för är att tappa tänder haha! Ibland drömmer jag att jag först tappar en tand, sen en till, och till sist bara faller alla tänder ut ur munnen på mig. En annan variant av drömmen är att jag har tandställning igen (jag hade tandställning i högstadiet) och att den börjar lossna lite grann, och så börjar jag dra lös tandställningen varpå ALLA TÄNDER FÖLJER MED... AAAH det är så ÄCKLIGT!

Sen kan jag ju inte påstå att jag älskar höjder, spindlar och ormar, men det är inget jag liksom är extra rädd för heller. Så jag har nog inga riktiga fobier faktiskt, eller ja, det skulle vara det där mörkret då. Tanken att gå ensam i en mörk skog ger mig rysningar och lite panikkänslor faktiskt.

Hur är det med er, har ni några rädlsor/fobier?

7 comments:

  1. Haha jag brukar också drömma att jag tappar alla tänder.. Läskigt! //pam

    ReplyDelete
  2. vi tyks ha rätt så rika rädslor/fobier. Alla sakerna du har nämnt finns nog med på min lista också.. Skulle heller aldrig klara av att se en skräckfilm .. hyjaaa ! :S :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej men precis, jag skulle ALDRIG göra det ensam, alltså aaaaldrig :D haha!

      Delete
  3. Att drömma om att tappa tänderna lär ju dock ska betyda att man har pengar på kommande, så de e ju positivt ;) jag brukar också drömma de, och de känns allti sjuukt verkligt oså får man panik och bara "Nooo jag vill inte ha löständer!!! :(((" haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nåjo sant, men vet int om ja ha sitt till så myki extra pengar trots alla drömmar :D usch ja de e så hemskt, o dendär paniken att "Neeej int nu IGEEEEN!!" haha, de brukar ja tänk i drömmen allti iaf. Oså bruk ja i drömmen tänk "Nu ede no så verkligt att denhär gången ede int en dröm!!"

      Delete
  4. Jag är rädd för getingar, bin, sprutor, hästar lite grann.

    Jag gillar inte trånga utrymmen, tex trånga koridårer eller hissar. Blä! >_<
    När jag var mindre gick toalettdörren i baklås, så jag blev rätt att bli inlåst igen. Jag brukar alltid kolla upp låsen innan jag går in på toaletten.

    Så ja.. det är rätt mycket som man är rädd för. :S
    https://finlandsgullet.wordpress.com/

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!