1 Karolinas Kaos: Lucka 10: En fråga om att skaffa barn

Wednesday, December 10, 2014

Lucka 10: En fråga om att skaffa barn



Ja det vill jag! Det har alltid varit en självklarhet för mig att skaffa barn i framtiden. Studera färdigt, träffa en bra man, få ett jobb jag trivs med, gifta mig, skaffa barn, köpa hus, bil, kanske hund... Jag är så otroligt stereotypisk, men det gör mig inget! Jag kan strecka av en grej på den checklistan hittills, men jag har inte bråttom alls.

När jag var liten tänkte jag att jag skulle skaffa barn i 25-årsåldern, men det tvivlar jag starkt på att kommer att hända. Men före 30 tror jag nog att jag kommer att vilja ha barn. Hur många då? Två eller tre brukar jag föreställa mig. Mer än ett, men inte mer än fyra åtminstone, där går min övre gräns. Jag själv har en syster och en bror och det har verkligen varit en gåva att få ha syskon, därför skulle jag inte vilja ha bara ett barn. Om jag/vi inte skulle få egna barn skulle jag vilja adoptera. Men ja, 2-3 barn vill jag ha - absolut!


Jag tycker att graviditeter är väldigt fascinerande, fastän de inte är så ovanliga hehe. Jag kommer helt säkert att känna mig som ett underverk när/om jag blir gravid och får barn. Jag tycker att det är så otroligt häftigt vad kvinnokroppen kan åstadkomma, fastän det är något av det mest naturliga som finns.

4 comments:

  1. Barn är ju för underbara! Kanske du i ett inlägg kan skriva om och kommentera det här med: http://blogg.amelia.se/underbaraclara/2014/12/10/jag-betalar-garna-extra-for-att-slippa-vuxna/

    .. jag tycker det här är en viktig diskussion som borde lyftas fram. Du är den perfekta att göra det Karro! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. De är ju det! Ja det kanske jag kunde göra, ska se om jag hittar något vettigt att säga ;) Tack Emelie!

      Delete
  2. Jag tänkte också som riktigt ung att senast 25 får jag väl första barnet.. Sen när jag var lite på 20 insåg jag att det inte lär hända, så jag höjde ribban till senast 30.. Nu är det tre år kvar till 30, och tja, jag vill ju gärna bli färdig med studierna och hinna jobba några år innan det blir dags att tänka på sånt, och har så pass nyligen träffat min pojkvän som är yngre än mig och han vill nog inte heller ha barn förrän om några år.. Så min nya ribba är senast vid 35, klokt vore det kanske att försöka tidigare om jag vill vara på säkrare sidan... :D Nåja, tiden får visa, saker går ju inte alltid helt enligt planerna heller..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja man ändrar ju sina planer hela tiden och man måste kompromissa här i livet :) det enda jag är helt säker på är att jag också vill att studierna ska vara klara före jag skaffar barn, men det känns ännu så långt borta att jag inte har tänkt längre än så ännu. Det kommer väl med tiden! :D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!