1 Karolinas Kaos: Från dikt till film

Wednesday, December 10, 2014

Från dikt till film

Jag har ingen aning om någon bryr sig om det här, men vi har jobbat så himla duktigt med den här uppgiften så jag känner att slutresultatet är värt att få ett eget inlägg här på bloggen också. Uppgiften var alltså att välja ut en dikt och sedan transformera den till stillbildsfilm/video. 

Vi valde dikten Tomten av Viktor Rydberg eftersom den är aktuell nu i juletider och för att vi kände att den skulle vara kul att jobba med! Här är slutresultatet för den som vill få lite julstämning!

Extra tack till Suskis pojkvän som ställde upp på att agera berättarröst!

5 comments:

  1. Liten dum fråga här nu men ;) I din info på bloggen står det att du heter Larsdotter, men på FB heter du Åsmus. Är Larsdotter ett mellannamn? :) Jättefint i såfall!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingen dum fråga alls, du är inte enda som har frågat mig det så jag svarar på den i ett inlägg snart :)

      Delete
  2. Fin film! Bra jobbat :-)

    ReplyDelete
  3. Shit va ni ha satsat! Superbra ju :D

    ReplyDelete
  4. Härlig film! :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!