1 Karolinas Kaos: En jullista

Monday, December 22, 2014

En jullista

Listan är tagen från Carros blogg.

1. Var kommer du spendera julen iår?
Först i Forsby hos svärföräldrarna, där vi äter mat och delar ut julklappar. 
Mot kvällen far vi hem till mig i Jakobstad och fortsätter ätandet och julklappsutdelningen där.

2. Vad hoppas du att finns i tomtens säck?
Jag har egentligen inte önskat mig något speciellt i år. En extern hårdskiva kanske. 
Eller lakan och sånt. Jag blir glad åt allt, väldigt tacksam person att köpa presenter åt. Haha.

3. 3 saker som måste finnas på julbordet
Morotslåda, lingon och risgrynsgröt.

4. En bild som du laddade upp på instagram kring förra julen

Från nyårsafton, men jag var tydligen inte alls aktiv på instagram runt jul.

5. Om du skulle vara tvungen att ge en julklapp åt någon du inte tycker om, vad skulle du ge då?
En cd-skiva (alla födda efter 2000 bara "Vadå för nåt?"
med låten Wham - Last Christmas 20 gånger efter varann.

6. Går du i julkyrka?
Ja det gör jag! Med familjen, mommo och moffa. 
Tradition, mysigt och så otroligt stämningsfullt.

7. Första bilden i din kamerarulle i telefonen?

Jag idag före jobbet.


8. Sista bilden i din kamerarulle i telefon? 

Jag före jobbet i Vasa nångång i september.

9. När kläs granen? 
Mamma har nog redan klätt den. 
I Vasa har vi ingen gran så där kläs det inte någon gran alls.

10. Vad ska du ha på dig på jul? Hur viktigt är det för dig att vara fin på jul?
Tror det blir röda byxor och en svart finare tröja, eller tvärtom: svarta byxor och en röd finare tröja. Svart och rött brukar vara standard åtminstone, med guldsmycken till. Vill vara lagom fin på jul, men ändå känna mig bekväm. Skulle inte orka ta på mig klänning.

11. I vilka färger går din jul iår?
Rött, guld, vitt... Originellt som bara den.

12. Har du upp tro hopp och kärlek?
Mamma har nog satt upp i Jakobstad jooo...

13. Bästa efterrätten på jul?
Mommo brukar laga nån plommongrej som jag inte vet vad heter. Annars vet jag inte om vi äter så mycket efterrätter på jul... Vem skulle orka proppa i sig det efter all mat? Pepparkakor och glögg isåfall.

14. Vad gör du just nu?
Är på kaffe med Elin - detta inlägg är tidsinställt. 

15. Vad ska du göra ikväll?
Syrran kommer hem från Sverige, så antagligen umgås med henne samt pyssla med lite presenter.

16. Hur många julklappar ger du iår?
Jag och Challe ger presenterna tillsammans, men sammanlagt ger vi kanske 20-25 paket? 
Jag vet inte exakt, men ganska många blev det nog!

17. En sista hälsning?
Kör och gå försiktigt, det är halt ute! 
Och lämna inte ljus oövervakade!! 
Mvh Mamma

18. En bild på dig framför en gran.

Den här bilden e 100% äkta.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!