1 Karolinas Kaos: De bästa julfilmerna

Friday, December 12, 2014

De bästa julfilmerna




Kanske en av de bästa romantiska filmerna någonsin. Jag älskar stämningen, jag älskar att det är brittiskt och amerikanskt, jag älskar skådespelarna, jag älskar storyn, jag älskar allt haha! Om någon mot förmodan missat denna underbara film rekommenderar jag den av hela mitt hjärta. 


Detta har alltså inget att göra med Kalle Anka som visas på julafton, detta är en helt egen film: Musse Pigg och hans vänner firar jul, eller Mickey's Once Upon a Christmas. Jag fick den här filmen som VHS typ år 1999 och jag tror jag tittade på den fem gånger per dag ett tag. Stämningsfullt, underbart och något som jag aldrig blir för gammal för. För man kan väl inte bli för gammal för Disney?


Sunes Jul var SVT:s julkalender år 1991, men vi hade filmen hemma och jag gissar att avsnitten har visats på tv även efter att den sändes som julkalender, och jag har sett den otaaaaliga gånger! Det är en så ärlig film och det är väl just det som gör den så underbar. Igenkänningshumor på hög nivå!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!