1 Karolinas Kaos: 365 bra saker med Karolina

Wednesday, December 31, 2014

365 bra saker med Karolina



För ett år sedan satte upp ett nyårslöfte som gick ut på att jag varje dag skulle skriva ner en positiv sak om mig själv. 365 bra saker om mig själv med andra ord. Nå, jag orkade inte fortsätta efter 250, men jag tycker ändå att 250 bra saker om mig själv är rätt bra jobbat. Vissa blev förstås lite mindre viktiga saker än andra, men ska man lyckas hitta så många positiva saker om sig själv är man illa tvungen att skryta på hur bra man är på att typ knyta skosnören också. Jag har nu relativt slumpmässigt valt ut tjugo av dessa påståenden om mig själv och listat dem här!


3. Jag har bra morgonhumör och jag gnäller inte av att stiga upp tidigt.
22. Jag är en konfliktlösare och vill alltid reda ut gräl.
24. Jag har självinsikt och självironi.
33. Jag är punktlig.
34. Jag är bra på att planera.
35. Jag är duktig på matematik.
36. Jag är bra på att sätta ord på mina känslor.
39. När jag tar ett beslut velar jag aldrig efteråt.
79. Jag har ett bra ölsinne. Eller ja... Helt okej åtminstone.
102. Min självdisciplin är bra gällande skolarbeten och saker jag anser är viktiga på riktigt.
106. Jag är bra på att stryka kläder.
107. Jag/min grupp klarade bandtenten!! HAHA. JESSSS!! JAG ÄR IGENOM MUSIKKURSEN!!
118. Jag har skinn på näsan.
121. När jag möter problem löser jag dem.
124. Jag älskar att göra andra människor glada.
153. Jag har lätt att anpassa mig efter olika människor.
161. Jag har lätt att få det att låta som att jag vet mer än jag gör!
192. Jag är bra på att lägga upp eld. 
200. Jag är allt annat än ytlig.
201. Jag är bra på att lyssna.
204. Med tanke på hur lite jag tränar och hur mycket jag "unnar mig själv" i matväg mår jag väldigt bra fysiskt. (Och psykiskt också för den delen).

Nu utmanar jag er att skriva ner 20 bra saker om er själva också, det är väldigt upplyftande!

1 comment:

  1. vad roligt, ska nog anta utmaningen nån dag! :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!