1 Karolinas Kaos: You know what really grinds my gears?"Jag mår så dåligt, men jag vill inte prata om det."

Saturday, November 15, 2014

You know what really grinds my gears?"Jag mår så dåligt, men jag vill inte prata om det."

Ni vet precis vad jag pratar om. Alla känner vi en eller flera sådana. Statusar på facebook, vaga blogginlägg, citat av melankoliska låttexter som whatsapp-status... "Jag mår jättedåligt nu p.g.a. något jag inte vill prata om", "Åååh ni skulle bara veta vad som hände mig igår, jag är helt förkrossad". Och sen skriver de inte mer. Och när någon frågar "Vad har hänt?" eller "Nej men gumman vad ääär det?" kommer det ett "Nej men jag vill inte prata om det." som svar. Vad. Fan.


Jag är ju en person som förespråkar att skriva och/eller prata av sig om allt möjligt, det är jätteviktigt. Men om det är något som man inte riktigt vill berätta för vem som helst (som på internet då) - jamen säg inget alls då. Säger man A måste man säga B, berätta eller håll käft, lätta på hjärtat eller håll det inne osv. 

8 comments:

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!