1 Karolinas Kaos: Ta fram ljusen!

Wednesday, November 12, 2014

Ta fram ljusen!

Jag är väl ungefär den enda personen i världen som inte äger en slinga cotton lights, så jag kör på helt vanliga old school ljusslingor istället. Idag trotsade jag alla oskrivna regler och satte upp min ljusslinga på balkongen. I några dagar i rad har det varit mörkt när jag kommit hem från skolan och det gör mig helt matt. Så varför inte börja sätta upp ljusen redan nu? Det är just nu vi behöver dem som mest.


Det är så uppiggande med de här på balkongen och utifrån ser det också mycket mysigare och hemtrevligare ut. Ta en titt på husen nu i november, det är så mörkt och dystert överallt - och helt i onödan tycker jag. Efter nyår tröttnar åtminstone jag ändå rätt snabbt på alla julpynt, så varför inte börja lite tidigare istället? Kanske vi kunde börja kalla dem för vinterljus istället för julljus.

Ikväll dricker vi glögg och myser med tända ljus i vår lägenhet. Den här äppel- och lingonglöggen var helt ljuvlig!

Skolarbeten känns alltid lite lättare att göra med en varm kopp i handen.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!