1 Karolinas Kaos: Måndag, migrän och motivationsbrist

Monday, November 17, 2014

Måndag, migrän och motivationsbrist

Hej och välkomna till klagomuren. Jag orkade efter många om och men släpa iväg mig till en föreläsning idag, men det gick som jag befarade: satt och stirrade på klockan och kunde inte koncentrera mig över huvud taget. Kallsvettades och klarade knappt av att hålla ögonen öppna p.g.a. "för starkt ljus" i det mörkaste auditoriet i ÅA... Tog en migräntablett, drack en halvliter vatten och började efter lunch känna mig lite piggare så att jag kunde börja på med ett skolarbete med Ronja. Men nu när jag kom hem slog huvudvärken till igen. Så jävla jobbigt och irriterande. Vad ska jag liksom göra när inte ens migränmedicinen hjälper?


Jag antar att jag skulle göra bäst i att sova ett par timmar nu och bara försöka vila upp mig, så nu har tagit på mig mina mjukiskläder som ni ser på bilden. Jag använder förresten alltid ett par mjuka leggings som mjukisbyxor, jag tål inte att ha såna där lösa mjukisar - och en onepiece skulle jag aldrig kunna ha på mig. Hur mysiga de än ser ut så skulle jag bara känna mig obekväm i en sån. Nåja, nu hamnade jag på sidospår här...  Jag ska hur som helst vila en stund nu och bara försöka att inte tänka på alla deadlines som flåsar en i nacken jämt och ständigt. Jag sammanställde mina kommande deadlines i en mysig liten lista...


Som tur måste inget bli färdigt idag och som tur börjar jag först kl. 16 imorgon. 
Hoppas ni har en bättre måndag än mig!

6 comments:

  1. Tack för en fin överblick över kommande deadlines. Nu har jag mera koll på dem, haha! ;)
    Det är väldigt stressande när de, som du säger, flåsar en i nacken. Gillar inte det!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var så lite så, kul att kunna hjälpa ;)
      Nej det är verkligen jobbigt, men jag har märkt att det åtminstone för mig är effektivt med just såna här listor, det är så skönt att få översikt och sen kunna strecka över en sak i taget!

      Delete
  2. Åh usch för migrän. :( Du har mina sympatier! ♥

    ReplyDelete
  3. Varifrån hittar du dina bilder som du skriver in t.ex. den här deadlinen på? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag använder mig av Picmonkey (picmonkey.com), där finns i princip allt man behöver! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!