1 Karolinas Kaos: Hemmagjord kebab!

Thursday, November 13, 2014

Hemmagjord kebab!

Igår gjorde jag och C vår alldeles egna kebab och den blev helt galet god! Vi åt lite av den redan igår, men den var godare idag när den hade fått stå över natten. Jag visste inte hur enkelt det faktiskt var att göra egen kebab, så därför vill jag tipsa om det idag.




Tips 1: gör detta på torsdagskvällen så blir det perfekt till fredagsmyset! 
Tips 2: den milda såsen slängde vi ihop av gräddfil, turkisk yoghurt, chilimajonnäs, lite vitlök och salt. 

4 comments:

  1. whaaaat, hade ingen aning om att det var så man gjorde kebab HAH! Borde testa på det här nångång!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eller hur, jag hade heller ingen aning ;) rekommenderas faktiskt, det var väldigt enkelt och blev supergott!

      Delete
  2. Hur förvarar du kebaben då? Det blir för mycket för oss att äta upp allt...kan man frysa eller har du det bara i kylskåpet? :) tacksam för svar! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det blev för mycket för oss också, men jag satte det som blev kvar av rullen in i folie i kylskåp - har hållit nu i två dagar och jag tror nog att det skulle klara sig hela veckoslutet, om inte längre(?). Däremot tror jag att vi kommer att hinna äta upp den före det ;) Annars går det bra att karva lös bitar färdigt och frysa in också!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!