1 Karolinas Kaos: Fotboll, glögg och en blomma i Afrikas öken

Sunday, November 23, 2014

Fotboll, glögg och en blomma i Afrikas öken

Var hälsade, kära läsare! Igår efter jobbet bestämde jag och C oss för att hämta mat, vilket kanske var det bästa beslutet på hela dagen. skönt med hämtmat ibland, let's be honest. 19:30 var det matchdags: Arsenal - Manchester United. Foppa kom ner en våning och tittade matchen med oss, som (förvånansvärt nog) slutade med vinst åt United. Hipp hurra, vackert så!

Glögg och fotboll! Foppa fick nog också glögg, men han hade redan hunnit ta sin kopp här hehe.

De här söta kopparna fick vi till julklapp förra året.

Före läggdags var det min tur att välja film, den här gången fick det bli Desert Flower. Jag hade sett den en gång tidigare, men det var länge sen - och eftersom Challe inte hade sett den tyckte jag att det var dags nu. Jag tycker verkligen att det är en film som alla bör se! Att sånt här fortfarande förekommer i vår värld är så ofattbart och barbariskt - här kan vi börja tala om att feminism behövs. Om det finns någon som inte hört talas om filmen/boken eller om Waris Dirie kan läsa här.

Och idag startade vi dagen med brakfrukost!

Lite senare idag ska jag svara på en bloggnominering som jag fått, men först ska jag sätta mig ner och göra klart den där förbannade skoluppgiften som har flåsat mig i nacken i flera veckor. Nu ska den bli klar! NU!

3 comments:

  1. Alltså om jag minns rätt, va den där skålen me fatet en studentgåva från mig? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ja tror de, ja tänker på dej varje gång ja tar fram de iaf haha! Så undermedvetet förknippar ja de på nå sätt me dej, så ja tror de av dej jo ;)

      Delete
    2. Men va kul att de ha kommit till användning :) :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!