1 Karolinas Kaos: Det perfekta julgodiset: fudge

Wednesday, November 19, 2014

Det perfekta julgodiset: fudge

Jag såg det här receptetDressis blogg och var tvungen att testa det jag också. Mitt utlåtande? Enkelt, smidigt, himmelskt gott! Jag kommer helt klart att göra fler såna här till julen.


Du behöver: 

12 st marshmallows
50 g smör
2 dl socker
1 dl vispgrädde
150 g vitchoklad

Gör så här: 

1. Klipp marshmallowsen i mindre bitar och hacka chokladen. 
2. Smält marshmallowsen tillsammans med smöret, sockret och vispgrädden på låg värme. 
3. Låt koka 5-10 minuter under omrörning tills allt är en jämn smet. 
4. Ta kastrullen från plattan och rör ner chokladen.
5. När smeten är jämn, häll över i en ugnsform med bakplåtspapper eller plastfolie. 
6. Sätt in i kylen och låt stelna. Skär sedan upp i bitar!

2 comments:

  1. Kul att du tyckte om dem :) vill man ha en juligare variant kan man använda skumtomtar istället för marshmallows! Fast finns de ens i Finland? Haha kommer int ihåg :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa så TACK för att du delade det receptet :) Njae, såna har jag nog inte sett åtminstone haha!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!