1 Karolinas Kaos: Bloggutmaning antagen

Sunday, November 23, 2014

Bloggutmaning antagen

Ida-Marie (Ziio) Jungell startade för några dagar sedan en bloggutmaning och nu har jag blivit utmanad av Maria (Tidstjuven) Frände. Jag har många gånger tänkt blogga om precis dessa frågor som tas upp i den här utmaningen, så det här var ju riktigt passligt!


Jag har alltid tyckt om att skriva, fotografera, diskutera och pyssla med datorer. I bloggen får jag kombinera alla dessa intressen, även om det är på amatör- och hobbynivå. Jag har skrivit dagbok så länge jag kan minnas och jag bloggade så tidigt som på lunarstormtiden - minns ni att man hade en egen blogg där också? Jag älskar att klippa och klistra i olika program, vilket jag gör med mina bilder här på bloggen. Dessutom är bloggar ett ypperligt verktyg för att dela med sig av sina åsikter, men också för att få respons av andra. Man kan få så mycket råd och tips genom att ställa frågor åt sina läsare!

Jag har aldrig bloggat för att försöka åstadkomma något särskilt. Jag tycker att det genast märks när bloggare börjar kämpa för att få fler läsare och det försämrar också kvalitén på blogginläggen. Jag skriver om allt mellan himmel och jord, något jag själv uppskattar när jag själv läser bloggar, eftersom jag inte orkar läsa bloggar med bara ett enda tema. Jag delar med mig av mina åsikter, jag ryter till när jag känner för det och jag vågar stå för mina åsikter. Min blogg är blandning av sött och salt helt enkelt och jag tror att den har något för alla. Nå, nästan alla åtminstone. 

Om jag tittar tillbaka på hur min blogg såg ut för ett år sedan har den innehållsmässigt inte ändrat så mycket, men mängden inlägg har ökat under det här året. Så om ett år kanske jag skriver ännu aktivare, åtminstone lika aktivt, kanske har några fler läsare? Sen har jag många gånger funderat på att skaffa en egen domän, göra om min design och allt det där - vi får se om det kanske blir gjort under det kommande året. 

De inläggs om fått mest uppmärksamhet finns i kategorierna åsikt och kroppsbild. Ett av mina favoritinlägg som inte finns med på någon mest-läst-lista eller mest-kommenterat-lista är det här inlägget. Annars måste jag väl säga Jeppis Pride-inlägget eftersom det är det inlägg jag fått överlägset mest positiv respons för - privat, på facebook och på bloggen.

Jag inspireras väl mer eller mindre av alla bloggar jag läser. Förutom de här och de här bloggarna kan jag lägga till tre stycken som jag börjat läsa på sistone. Dessa tre blir även de som jag nominerar till denna utmaning: Madeleine, Rebecca och Christina


Svara alltså på följande frågor:

1. Vad är det roligaste med att blogga?
2. Vad gör min blogg speciell?
3. Hur ser min blogg ut om ett år?
4. Vilket var mitt allra bästa inlägg?
5. Vilka andra bloggar/bloggare inspirerar mig?

Nominera sedan tre andra bloggare!

2 comments:

  1. Åh va bra du hade skrivi, å håller med om när du skriver att det är "något för alla" har allti nå å läsa tycker jag :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!