1 Karolinas Kaos: Underbara äpplen

Sunday, October 26, 2014

Underbara äpplen

Tadaaa, så här blev äppelkakan jag lagade ikväll. Jag skar upp varsin bit åt oss och serverade med vaniljglass - mums! Mamma brukade alltid baka (och gör det fortfarande) världens godaste äppelkaka, och inte för att den blev riktigt lika god som hennes, men åh vilka barndomsminnen äppelkakor väcker hos mig. Älskar i princip allt som innehåller äpplen: äppelkaka, äppelpaj, äppelsylt, äppeljuice, äppelcider... För att vara min första äppelkaka nånsin måste jag säga att jag blev riktigt nöjd faktiskt! (Hur många gånger skrev jag ordet äppelkaka i det här inlägget nu riktigt...)

5 comments:

  1. Ser ju riktit bra ut hördu! :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Den var ganska god också, om man får säga det själv ;)

      Delete
  3. namsit! Dock gillar jag int äppelpaj men denhär såg ju god ut! :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!