1 Karolinas Kaos: Tre-listan

Saturday, October 11, 2014

Tre-listan

Tre ställen jag bott på

2010-2011 bodde jag i Märsta med syrran. Jobbade i Nacka och festade en del med jeppistjejerna som bodde i Södertälje. Ett minst sagt stressigt år, men också väldigt lärorikt! Stockholm var inte min grej helt enkelt.

Bodde i Åbo i en termin, först ett par månader ensam, sen ett par månader med Elin, sen flydde jag hem till Österbotten igen. Trivdes aldrig riktigt i Åbo, och speciellt inte på linjen jag började på där. Är så glad att jag vågade hoppa av så pass tidigt som jag gjorde.

Vasa, har bott här mer eller mindre sen våren 2013 och trivs som fisken i vattnet. Behövde yra runt ett par år först för att sedan inse att det är här jag hör hemma! Jag trivs bäst i Österbotten, opp i Pampas vill ja bo...


Mina tre favoritdrycker

Kaffe. Min morgon är förstörd om jag inte får kaffe.

Rött vin. Sen jag började dricka rött kan jag inte dricka vitt alls.

Äppeljuice. Världens godaste att dricka på morgonen, förutom kaffe då.


Mina tre favoritmaträtter



Sushi är nog min absoluta favoritmat tror jag. Jag hade väldigt svårt att bestämma mig här eftersom jag älskar i stort sett det mesta haha, men kom fram till att sushi nog är den mest intressanta och godaste smakupplevelsen någonsin. Jag kan i princip äta det hur ofta som helst utan att tröttna.



Pizza, inte så originellt, men fy vad gott pizza är. Jag älskar Kotipizzas kebabkotzone samt Monster liha, alltså ÅH. Eller så en hemlagad pizza då, som på bilden.


Spontant var spenatplättar det jag kom och tänka på nu som tredje favoriträtt. Jag är inne i en spenatplättsperiod och lagar det minst en gång i veckan. Enkla att laga själva, och dessutom blir de mycket godare och hälsosammare då!


Tre av mina bästa resor


Elin bodde i Paris 2010, så jag passade på att åka dit och hälsa på henne. Helt underbart, skulle besöka Paris igen när som helst. Det är precis så romantiskt och vackert som det påstås.

Manchester med familjen 2007. Såg en match på Old Trafford, gick på Hard Rock Café, shoppade... Helt ljuvlig resa, det vill jag absolut göra om!

Turkiet med älsklingen i somras. Vår första resa tillsammans!


Tre bra klädesplagg jag äger


F.v. den vita tröjan med spetsdetaljer, för att den fungerar både till vardag och fest. Känns alltid lite piffig! Den stickade tröjan med "päls"krage, så underbart varm och mysig nu i höst. Och så de gröna byxorna, för att de är otroligt bekväma och det faktiskt ser ut som att jag har en röv i dem.


Tre bilder från tre bra stunder i mitt liv



Här känns det ju helt klart som att ja hade det mesta på klart. Syrran och hennes kompis på golvet, jag med krona och nån slags kunglig utstyrsel...



Augusti 2013, första bilden jag fotade i vår lägenhet. Jag minns lyckan att vakna upp första morgonen i ny lägenhet, som nybliven sambo och nybliven Vasabo. 


Studenten 2010. Ja, det är ju faktiskt det största jag åstadkommit i hittills i mitt liv utbildningsmässigt, så visst är det något att hänga i julgranen det också. Fast egentligen inte. Men jag minns den märkliga känslan: "Jaha, var det grundskolan det?", väldigt blandade känslor. Mest positiva.


Tre bilder jag tycker om


Jag och C, före ett bröllop förra sommaren.

Familjen sommaren 2012.

Elin och jag midsommar 2009.

Nu tycker jag att alla ni ska kopiera den här listan och göra den ni också! 

8 comments:

  1. Var har du hittat dom gröna bekväma byxorna? Sku behöva ett par bekväma byxor haha.
    Dendär sista bilden har jag också allti gilla, så varmt o glatt ljus i den hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fick dem av syrran, men tror de är från Gina, märket Chloe :) hihi jaa <3

      Delete
  2. Jag vill ha receptet på spenatplättar asap :D
    Tror för övrigt inte att jag ägt gröna Chloebyxor, så du har nog köpt dem själv :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Här finns receptet: http://kjld.blogspot.fi/2014/09/meatless-monday-spenatplattar.html

      Kolla upp nu att di va från H&M tydligen, men ja ha fått dem av dej, de vet ja :D

      Delete
  3. Reflektion nr 2: vi hade alldeles för stora solbrillor.

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!