1 Karolinas Kaos: Ta ut tungpiercingen?

Monday, October 6, 2014

Ta ut tungpiercingen?

Idag ska jag till Studenthälsans tandläkare. Jag ringde i förra månaden och beställde en tid, men då sa de att de ringer upp mig om ett halvår, men den gången ringde jag för att få tid till en vanlig rutinundersökning. Den här gången ringde jag akutnumret istället, eftersom jag i helgen råkade bita lös en ganska stor del av en tand p.g.a. min tungpiercing.

Min tungpiercing, ja. Jag har haft den sen jag var 14 år. Det fanns en tokig piercare i nejden som godkände det bara man hade en förälders tillåtelse, och det hade jag. Så jag har snart haft den i 10 år. Första gången en tand tog skada av den var för fyra år sen, men det var en så pass liten del av tanden som lossnade att det inte gjorde något. Nå, i lördags fick sig SAMMA tand en smäll, så nu är en ganska stor del borta - och det känns jäkligt obehagligt. Så jag ska visa upp den idag och se om den bör lappas eller om det räcker med att slipa den lite.

Man måste tydligen göra en massa grejer med händerna för att få visa tungan på bild...

Jag testade ta ut min piercing nyss och det känns bokstavligt talat som att jag har tagit bort en del av tungan. Känns otroligt konstigt, men jag antar att man vänjer sig snabbt. Vet ändå inte om jag ska ta ut den eller inte, har lite svårt att bestämma mig. På ett sätt känns det som att mina tungpiercingdagar är förbi, det känns lite fjortis och dessutom förstör det tydligen tänderna också... Nåja, vi får se!

9 comments:

  1. Hur lyckas du skada samma tand pga tungpiercingen? Mjääh. Jag är 24 och har fortfarande kvar mina piercingar. Har inte tänkt tanken att ta bort den i tungan. Inte ens när du skrev att det känns fjortis. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Piercingen hamnade på nåt sätt mellan två tänder när jag åt, och konstigt nog hände det precis samma tand två ggr. Jag älskar ju egentligen mina piercingar, men för mig känns det kanske som att det är dags att ta ut dem nu. Menar inte att alla som har piercingar är fjortisar ;) men jag var definitivt en liten fjortis när jag piercade mig haha!

      Delete
  2. Jag e ju lite anti på tatueringar och piercingar så jag röstar för att du ska ta ut den. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tog ut den idag före tandläkarn o de va så sköönt att ja int ha orka (vila?) lägg tibaks den ännu ;) tror nästan de får bli så!

      Delete
    2. Den hör till en annan period i livet haha :D

      Delete
  3. Nej vad synd du förstört en tand på den :( måst fan kännas obehagligt!! minns bara själv när man råka ha den mellan täderna när man käka och man bet i den, fy fan vad obehaligt den kändes..
    Gjorde min när jag var 16 och tog ut den när jag var 20 eller 21 tror jag (för att S hade någon funderingar om att alla tjejer som har tungpiercing suger eller har sugit mycket kuk haha). Nej okej var inte därför jag tog ut den men det kändes bara lite som fjortis-åldern var över och att det nog kanske var dags att ta ut den när man kommit upp i 21. Men efter att i sommar sett killkompisar som är över 25 och 30 ha tungpiercing fick det mej verkligen sakna den och har nästan övervägt göra en ny. Haha okej känns nog nästan liiiiiite för fjortis-kris att börja pierca tungan som 23 åring igen, men summa summarum: jag saknar min!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo det var lite hemskt, men nu är den fixad så nu känns det bättre :) men känns inte riktigt värt att börja springa till tandläkaren och fixa tänderna pga en tungpiercing... Haha, jamen visst finns det mycket fördomar, man får alltid nån snuskig kommentar över tungpiercingen! Jag gjorde det för att det är SNYGGT, inget annat haha!

      Jag kommer säkert att sakna min ibland också, men då får jag tänka tillbaka på mina stackars tänder bara så blir det nog bra ;)

      Delete
  4. Jag hade min tungpiercing i över 10 år men då jag fyllde 30 förra året så kände jag att det var dags att ta ut den. Kändes som att den fyllt sitt syfte, liksom.
    Dessutom hade min pojkvän tjatat på mig redan i flera år om att ta ut den (han gillar varken piercingar eller tatueringar och jag har både-och! haha!) men det behövde få vara MITT beslut att ta bort den.

    Kändes ovant de första dagarna men nu skulle det bara vara konstigt att sätta i den igen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamen precis, de flesta verkar ändå ha nån "övre gräns" för när det är dags att ta ut den, och min var idag, ett par veckor före min 23-årsdag. Tror också det är viktigt att man bestämmer det själv, annars finns det en risk att man ångrar sig. Min pojkvän hade ingen åsikt i frågan alls, han tyckte bara jag skulle göra som jag vill :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!