1 Karolinas Kaos: Recept på helköttsbiffar

Tuesday, October 21, 2014

Recept på helköttsbiffar

Jag fick förfrågan om att lägga upp receptet på biffarna jag gjorde igår. Det knepiga är att jag aldrig använder mig av något recept när jag lagar köttfärsbiffar, utan slänger med ingredienser och kryddor på känsla. Ibland använder jag skorpmjöl, ibland inte, ibland ägg, ibland inte. Igår gjorde jag helköttsbiffar helt utan något extra och här är (det ungefärliga) receptet på dem!



Jag tycker aldrig att biffarna blir tillräckligt mycket kryddade, så därför kryddar jag lite hur som helst, men det här borde vara ganska exakt sammanfattat. Jag brukar servera med egengjord brunsås på sidan, det blir allra godast. Har ett favoritrecept på det också, kanske kan dela med mig av det en annan gång!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!