1 Karolinas Kaos: Recension av hårprodukter!

Saturday, October 25, 2014

Recension av hårprodukter!

Jag har tidigare babblat om hur mycket jag älskar lyko.se, både deras produkter och deras kundtjänst. Aldrig någonsin har jag blivit så bra betjänad som hos dem och som kund vågar jag ändå vara ganska kräsen. För ett par veckor sedan blev jag tillfrågad om jag ville recensera några produkter åt dem och eftersom att jag alltid varit en nöjd kund var det en självklarhet för mig att tacka ja.

Wild Strawberry Sensation hårspray, Melon Sensation torrschampo och Butterfly Sensation volympulver.


Dessa tre produkter fick jag hem. Har testat alla tre i veckan, så nu tänkte jag att jag skulle recensera dem för er.

Wild Strawberry Sensation Extra hard hairspray. Ett stenhårt hårspray som verkligen håller frillan på plats - och doftar helt ljuvligt. Jag har faktiskt haft detta hårspray sedan tidigare och den flaskan har inte tagit slut fastän den är köpt för ett halvt år sedan. Det behövs alltså en jätteliten mängd av detta spray för att håret ska hållas på plats. Helt suveränt hårspray, enda minuset är att håret kan börja kännas lite torrt om man sprayar för mycket. Så spraya varsamt!

Melon Sensation Dry shampoo. Jag är väldigt kräsen när det kommer till torrschampon och brukar föredra pulverform, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Spraya där håret är flottigt, borsta igenom och vips är håret gångbart en dag till. Det här räddade mig när jag höll på att bli försenad häromdagen p.g.a. att håret gjorde uppror. Det ger volym, stadga och gör att håret ser fräscht ut. Passar även superbra att göra frisyrer och uppsättningar med. Doftar fräscht och fruktigt den här också!

Butterfly Sensation Volume dust. Det här är som magi, jag fattar inte hur det funkar. Man duttar en liten mängd av pulvret i rötterna, borsta/massera in det och vips väcks håret till liv och liksom "lyfts upp" ända från rötterna. Passar perfekt när man ska locka håret och vill tupera upp rötterna lite - eller bara till vardags när man tycker att håret hänger tråkigt längs ansiktet. Ger en matt och fräsch yta.
Dessa tre produkter går även att köpa som ett paket här
Hur man beställer till Finland har jag skrivit ett inlägg om här.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!