1 Karolinas Kaos: Happy Halloween! (Världens onödigaste högtid?)

Friday, October 31, 2014

Happy Halloween! (Världens onödigaste högtid?)

Halloween, ej att förväxlas med Alla helgons dag, är den högtid som intresserar mig allra minst faktiskt. Det är roligt att klä ut sig och sminka sig häftigt, men annars ser jag ingen tjusning i denna högtid. Jag är inbjuden till en fest ikväll, men syrran kommer hem idag (ska hämta upp henne på flygfältet snart!) och dessutom har jag som sagt gått och blivit förkyld, så jag kommer antagligen inte att gå. Det blir alltså troligtvis bara en lugn helg hemma, vilket jag tycker att låter väldigt inbjudande efter denna intensiva vecka.


Hur är det egentligen, har barn i Finland också börjat med trick or treat? Nej det har de väl inte, eller? Hela Halloween känns väldigt amerikanskt tycker jag, lite som Valentine's Day, vilket också är en ganska onödig "högtid". Om jag måste välja tar jag nog ändå Alla hjärtans dag före Halloween, utan tvekan. Jag hatar skräckfilm och älskar romantiska komedier, så det säger väl en del. Inkommande år har förresten Fifty Shades of Grey biopremiär den 14:e februari - kan ni TÄNKA er hur bra det kommer att sälja världen över? Stackars pojkvänner haha!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!