1 Karolinas Kaos: Fyller år om 17 dagar!

Wednesday, October 1, 2014

Fyller år om 17 dagar!

Födelsedagar har alltid varit väldigt viktiga för mig - både min egen och andras. Jag fyller om 17 dagar, den 18:e oktober blir jag alltså 23 år gammal. Vet inte om jag orkar ställa till med någon fest i år, men det börjar väl ändå vara dags att skriva en önskelista. Så alla som känner att de vill ge mig en present i år vet att det är fritt fram! Skämt åsido, men jag har gjort en önskelista ändå.

1. En sängkappa. Sängen skulle vara mycket stiligare med en sån här! 
Dessutom kan jag inte få nog av lakan, påslakan, kuddar, överkast... 


2. En handdammsugare. Speciellt i köket vore det så bra att ha en sån här. Det är så irriterande att behöva ta fram stora dammsugaren bara för ett rum eller bara för att städa undran några smulor.


3. En vinterjacka. Jag har en jacka från Vila som jag köpte för ett par vintrar sedan, men den börjar kännas lite tråkig och sliten. Dessutom är den inte värst varm alls heller. Den här modellen är jag väldigt svag för.


4. Ett par svarta boots. Skulle vilja ha antingen av äkta läder eller så ett par med en riktigt ordentlig fodring - jag vill inte frysa om fötterna en vinter till. Primeboots blir bra ;)


5. En helt vanlig svart tröja. Gärna med detaljer som den här Gant-tröjan. V-neck fungerar också. Vill ha en sån här stilren tröja att ha skjorta eller annat plagg med krage under. Det är så snyggt!


6. Springform. Jag har inte orkat köpa en sån här, men skulle behöva en. 

7. Biljetter till Magnus Betnér och Soran Ismail. Seriöst. Magnus Betnér är min all time favourite stand up-komiker och han är i Vasa på min födelsedag, men biljetterna är slutsålda. GAH! Så om någon har ett par biljetter, men plötsligt ångrar sig... Så köper jag dem gärna som en present åt mig själv!


8. En spadag. En ansiktsbehandling, en massage, pedikyr/manikyr... Någon sån där skämma-bort-sig-själv-grej.


9. Vad som helst ur Iittalas Essence-serie.

10. En Expedithylla. 2x4, vit. Jag BEHÖVER en sån här, NU!

Det var min lilla önskelista för det här året. Förväntar mig aldrig något extra faktiskt, jag tycker födelsedagar handlar om att visa någon annan uppskattning och kärlek - presenterna är verkligen inte det viktigaste. För mig är det viktigast att uppmärksamma den som fyller. Men man kan ju alltid göra en lista för säkerhets skull, eller hur? ;)

2 comments:

  1. Åh, älskar Essence serien! Jag har både vita- och röda vinglas samt några cocktailglasen .. vill ha mer! :D
    Har också velat ha primeboots länge :)

    Nåja, jag fyller år 28 oktober så min födelsedag närmar sig också! Måste börja planera önskelista jag med - tack för lite inspiration till den :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag också, den är helt underbar. Jag har än så länge vit- och rödvinsglas, men inte alls många, så jag har mycket att samla på ännu ;)

      Jaså du är också oktoberbarn, vad roligt! Det tycker jag absolut att du ska göra :D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!