1 Karolinas Kaos: "Even an ordinary secretary, or a housewife, or a teenager can, within their own small ways, turn on a small light in a dark room."

Wednesday, October 22, 2014

"Even an ordinary secretary, or a housewife, or a teenager can, within their own small ways, turn on a small light in a dark room."

Här har det varit tyst idag! Jag kom hem från skolan runt kl. 16 och efter det har jag bara tagit det lugnt. Jag trivs väldigt bra på praktiken och jag önskar att jag kunde berätta allt för er! Men eftersom jag har tystnadsplikt kan jag bara säga att ungarna är helt underbara och de ger en mycket.


Filmen jag och C såg igår hette Freedom Writers och det var Challes idé att se den eftersom att den handlar om en nybliven lärare som tar sig an en problemklass och han tänkte att den därför kunde intressera mig. Filmen är based on a true story och den var verkligen en av de bättre filmer jag sett på länge, så den kan jag varmt rekommendera!

Jag hade inget extra på hjärtat idag, så nu ska jag krypa ner med en bok och bara vila upp mig. Ha en fortsatt trevlig kväll!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!