1 Karolinas Kaos: Ett barndomsminne

Friday, October 10, 2014

Ett barndomsminne

En av orsakerna till att jag ännu idag värderar fredagsmyset så högt är nog tack vare mina starka barndomsminnen gällande just fredagskvällarna. Man hade kommit hem från skolan, ätit mammas mat, varit ute och lekt med kompisarna... och när man kom in igen hade mamma plockat fram myskläder och så förstås fredagsgodiset. Att hon kom ihåg en varje fredag! Den lyckan alltså.


Jag och min syster brukade titta på barnprogram på fredagskvällarna. Inte för att vara sån, men barnprogrammen var bättre förrDisneydags, Kannan, Mysteriet på Greveholm, The Tribe, Rummel och Rabalder, Salve... Vi brukade ta våra täcken till soffan och sätta oss med godiset och bara njuta. Pappa brukade alltid sätta upp en eld i spisen. Det var något heligt med den där stunden. Sen var det precis lika mysigt att stiga upp tidigt på lördagen för att titta på morgonprogrammen.


Minns ni det här? Hur underbara känslor väcker inte det här klippet?

Elvira hänger i baren, jag tvättar mig med tandborsten mellan tårna och mamma har fullt upp.

Mina starkaste minnen från den här tiden är känslan jag hade. Jag minns inte detaljer, vad som sades, vad som gjordes exakt, men jag kommer ihåg detta fredagsmys med en sån enorm kärlek. Jag minns tryggheten min storasyster gav mig. Hon har alltid tagit hand om mig som om jag vore hennes egen. 

Syrran och jag i Marbella, 2011.


Sen fick vi ju en sån här också, och oj vilken tur det var! 
När han väl kom till jorden kändes det som att det alltid hade varit så.
Jag älskar er, världens bästa syskon.

10 comments:

  1. *snyft snyft*, så vackert

    ReplyDelete
  2. Vilket härligt inlägg! Och oj så lik din mamma du är. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Hehe jo folk brukar säga det ;)

      Delete
  3. Va int disneydags på lördagar? Så himla mysigt<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe jo det kan hända, kanske vi satt en och annan lördagskväll framför tv:n också ;)

      Delete
  4. Så lika ni är! Härligt inlägg :)

    ReplyDelete
  5. åååååhhhhh va nostalgisk jag blev :::::::::::))) på hösten speciellt brukar jag bli det, vet int riktit varför. och dendär känslan du beskriver e nog liknande som min. ojojojoj vad jag vill ge samma känsla till mina framtida barn. man lever ännu på didär fina minnena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa men de blir jag också, de e nånting me hösten! :D Jaa de vill jag också, fina trygga minnen betyder sååå myki :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!