1 Karolinas Kaos: Det fula i vardagen

Thursday, October 16, 2014

Det fula i vardagen

Livet är inte perfekt, det är inte alltid enkelt och det är framförallt inte alltid glamoröst. Så varför låtsas? Därför bestämde jag mig för att dela med mig av det fula i min vardag just idag.

Jag såg det här på Kajsas blogg och bestämde mig för att laga bananplättar jag också. Jag hade aldrig lagat det innan, men hur svårt kan det vara, två ingredienser liksom. När jag kom hem från skolan slängde ihop mina plättar, men tråkigt nog började de se mera ut som scrambled bananas än bananplättar. "Äsch då kan jag ju inte fota det och lägga upp det på bloggen", tänkte jag. Det var idén till det här inlägget föddes. Varför skulle jag inte kunna göra det? Det är ju precis så här vardagen ser ut ibland - jag är så värdelös idag att jag inte ens klarar av att göra bananplättar.

Inte fasiken ser det ut som någon typisk bloggbild, eller hur? Smakade skit också.

Nästa fula detalj i min vardag är nog den eviga städningen (eller det eviga slarvet). Det känns som att vi storstädade lägenheten för några dagar sedan och ändå ser lägenheten ut som ett mindre bombnedslag. Det verkar inte spela någon roll hur mycket man städar, plockar, sorterar, viker, tvättar, fixar, torkar, dammar - det finns alltid något att göra. När man har städat klart det sista rummet borde man i princip börja om från det rum man började med, och hålla på så i all evighet - då kanske det skulle hållas städat.

Det värsta är att 90% av alla saker som ligger framme är mina saker... Vem ska jag då skylla på?

Mitt hår idag då... Jag vaknade, konstaterade att jag borde tvätta det, insåg att jag inte hann, sket i det. Brydde mig inte ens. Det fanns ändå ingen räddning, det var bara att låta det hänga som två gamla gardiner längs ansiktet.

Jag vet inte om det är fel på mina hårprodukter, om det är årstiden eller om jag helt enkelt borde klippa mig, men mitt hår gör uppror mot mig för tillfället.

Och så var det ju den där tenten imorgon. Jag har hela dagen på mig att läsa ännu, så det är ju bra, men något fult kring det här är mina anteckningar. Jag har i princip hela mitt liv väntat på och tänkt: "När jag blir vuxen kommer jag att ha en fin handstil". Jag trodde att det skulle utvecklas med tiden. Det gjorde det inte.

Inte så värst estetiskt tilltalande över huvud taget... Tur att allting blir lite roligare med comic bubbles!


Nu utmanar jag dig att våga visa lite fulgrejer ur din vardag!

8 comments:

  1. mina bananplättar såg också ut sådär första gången ja laga :D

    ReplyDelete
  2. Mina bananplättar har inte heller alltid blivit vidare vackra för ögat att se på, men det blir bättre när man gjort dem några gånger :D

    Sen har jag också alltid trott att jag i framtiden automatiskt kommer att växa ifrån min sjukt fula handstil. Well, det blir nog bara värre med åren. Blir alltid avundsjuk på folk som skriver snyggt och prydligt när min handstil ibland är oläslig haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha okej, ja jag hoppas det! Om jag nu gör det fler gånger ens, äter nästan hellre ägg och banan separat, gillade inte riktigt smaken... :D

      Ja, alltså om man anstränger sig kan man ju göra det liite snyggare iaf, men man ORKAR ju inte (åtminstone inte jag!), så till slut ser det bara ut som en enda röra haha.

      Delete
  3. heheh... kom ihåg handvispen. innan jag kom på det så blev mina också helt söndriga och fula och va int alls lika goda. ;D

    ReplyDelete
  4. OCH kokosoljan. om du int stekt i kokosoljan kan det vara orsaken till att dom int va så goda!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo ja använd faktiskt kokosolja, men ja gilla de nog int riktigt ändå hehe... Men kanske måst ge de en chans till ;)

      Delete
    2. det tycker jag nog du ska göra :) dom ska liksom simma i kokosoljan hehhheeh.

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!