1 Karolinas Kaos: Dagens fråga: julklappstips åt pojkvännen

Friday, October 24, 2014

Dagens fråga: julklappstips åt pojkvännen


Hej och tack för din kommentar! Jag har själv aldrig gjort en julkalender åt någon, men jag har också funderat på att göra en åt C något år, så jag kan absolut dela med mig lite av mina tips. Först och främst måste man fundera på hur mycket pengar man kan tänka sig att lägga ut per dag. Så lite som 2 euro om dagen blir redan närmare 50 euro och då kanske man dessutom vill ge en lite "större" present den 24:e? 5 euro om dagen blir 120 euro och så vidare. Så först och främst: gör upp en budget.


Sedan kommer vi till den roligare punkten: prylarna! Saker som jag spontant tänker att en adventskalender till pojkvännen skulle kunna innehålla är...

  • godis/choklad
  • strumpor
  • kalsonger
  • gelé/hårspray
  • en skraplott
  • en "finöl" (dvs inte en Karjalaburk utan någon lite lyxigare sort som du vet att han gillar)
  • presentkort: idag lagar jag din favoriträtt
  • en sudokutidning
  • hygienprylar (dela upp: schampo en dag, deodorant en dag, shower gel en dag...)
  • ansiktsprodukter (här går det också att dela upp: ansiktstvål, ansiktsmask, återfuktande kräm...)
  • på Lucia: lussebullar, obviously
  • presentkort: ryggmassage
  • en flaska vin
  • näs/örontrimmer (bästa uppfinningen som kostar några euro)
  • en biobiljett
  • mössa/handskar/halsduk
  • en snusdosa (nu vet jag ju inte om din pojkvän har någon sådan last, eller om det nu är något att uppmuntra, men jag vet hur lycklig C blir åt det så därför måste det vara med på min lista)
  • presentkort: ...


Det här var de saker jag kom på nu när jag satt och skrev det här och gällande presentkorten är det bara fantasin som sätter stopp, så dem kan man lätt fylla ut med de dagar som känns svåra att hitta på nåt. Nu vore det jättekul om alla som har några andra idéer kommenterade det här inlägget så får vi en lång lista på julkalendersidéer här under! Visst? Sätt igång! 

8 comments:

  1. Varför inte göra en sån kalender att man turas om med luckorna? Till exempel så att pojkvännen får öppna varannan dag och flickvännen den andra dagen, så får båda ge och ta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är inte heller någon dum idé :)

      Delete
  2. kul lista! nå tidning kanske man sku kuna ge också:)

    ReplyDelete
  3. Första året jag var tillsammans med kärleken så fick han en julkalender av mig som jag gjort själv (han har sparat den ännu!!! :D) Av 24 stycken tändsticksaskar så hade jag lagat en box med överraskningar. Godis, presentkort på massage, pussar, kramar mm.. och så hade jag köp godis mm.. Stora jultomtar av choklad som jag gömde i lägenheten och i julkalendern fanns då en "karta" eller en gåta som skulle visa honom vägen till överraskningen.

    Julkalendrar behöver ju inte vara dyrt eller myki tavara, för vad ska man sen ge på julafton?? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamen precis, det behöver ju inte vara så himla märkvärdiga grejer alls :) är väl mycket själva grejen som är kul med en julkalender egentligen!

      Delete
  4. Har inte heller gjort nån jukalender nångång, men nu fick jag värsta inspirationen efter detta inlägg! Tack! Har redan bestämt med pojkvännen att göra en tillsammans, alltså att båda köper 12 saker och sen turas man om att öppna luckorna :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemen vad kul att höra! :D ja det låter ju jättebra, så blir det inte lika jobbigt att hitta på nåt till alla dagar :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!