1 Karolinas Kaos: 10 tankar i mitt huvud idag

Monday, October 20, 2014

10 tankar i mitt huvud idag

Jag gillade det här inlägget av allas vår Carro hemskt mycket, så nu tänkte jag göra ett likadant helt enkelt. Det kanske kan vara kul för er läsare att få en liten inblick i vad som händer, eller inte händer, i mitt huvud!


1. 09:00, öh... Varför ringer klockan ens? Jag är ju ledig ännu idag. Nåjaaa, jag är ju faktiskt pigg så jag kan lika gärna stiga upp. Då kan jag kanske gå och lägga mig tidigare ikväll också. Shit vad gammal jag är. Nåja, kaffedags. Nyt heti.


2. Borde jag göra om min bloggdesign så att jag har en om mig-flik, en kategori-flik och en kontakt-flik... under headern? Och ta bort den högra spalten helt? Det skulle nog se proffsigare ut. Men samtidigt tycker jag ju att det är lite mysigare med en spalt vid sidan om blogginläggen... Hmm... Proffsig eller mysig, proffsig eller mysig...


3. Jag skulle verkligen behöva en expedithylla. Men var skulle den rymmas egentligen? Kanske jag kunde byta ut vårt nuvarande tv-bord mot en sån och liksom få två flugor i en smäll: hylla/förvaring OCH tv-bord... Ja, det vore perfekt. Vem ska jag åka till Ikea med? Jag måste till Ikea nuNej nu måste jag gå och möblera om i köket.


4. Usch vad hungrig jag är, men skulle inte orka laga mat... Men tänk på barnen i Afrika Karro. Ja, faktiskt alltså, nu får du sluta vara så gnällig. Men vad ska jag laga då, vad finns det för spännande i skåpen... Ägg, bacon, frukt... Ärtsoppa, nudlar... Oj, finns det Dumle kvar ännu? NEJ Karolina inte godis före maten, du vet ju hur illa du börjar må! Men bara en... NEJ!!!


5. 2,75$ i månaden för att uppgradera mitt fotoredigeringsprogram? *googlar* Det är 2,15€ i månaden för att få använda alla de där häftiga sakerna som jag har irriterat mig på i evigheter att jag inte haft tillgång till. Seriöst, 2,15€ lägger jag nog annars på dummare saker än det, nu slår jag till!


6. Skulle vilja gå in till stan... Men det regnar. Jag måste ju i och för sig inte handla något idag. Nej, om jag går in till stan köper jag säkert en massa saker jag egentligen inte behöver. Vad var det ens jag skulle till stan och göra? Kanske jag far imorgon istället, för imorgon måste jag ju ändå lämna lägenheten. Är det normalt att vara så här lat månne? Nå, klockan är faktiskt hur lite som helst, kanske jag far lite senare bara.


7. Har varit utan C i ett halvt dygn och saknar honom redan. Ska nog laga någon god mat eller kanske baka nåt tills när han kommer hem ikväll. "I jämställdhetens namn va", skulle säkert någon tycka. Men det måste jag väl få göra, för att han varit och jobbat och för att jag vill det bara! Ska han både jobba och laga mat och hålla på, det är väl inte heller rättvist? Okej, ingen sa något på riktigt, lugn...


8. Om inte grannen får tyst på sin hund snart kommer jag personligen att gå dit och solve the problem. Vet inte om jag är mer arg på hunden eller grannen just nu. Är ägarna DÖVA ELLER? Jamen shit, det måste de ju vara. Jo, så är det nog. Men inte blir jag MINDRE IRRITERAD FÖR DET!!!! HUNDJÄVEL!


9. Kanske jag skulle ordna en frågestund på bloggen! Fast nja.. Tänk om jag inte får några frågor, vad tror jag om mig själv liksom. Detta eviga dilemma. Nej, det får nog vara. En annan gång. 


10. Ojjj United har ju match idag! Men varför så seeeent, 22:00?! Jag börjar ju skittidigt imorgon! Det betyder att jag skulle få kanske 6h sömn om jag kollar den. Men kanske det räcker. Joo... Eller njaa... Fast jag kan ju inbilla någon annan att jag skulle fara och sova före midnatt ändå, det händer ju i princip aldrig. Premier League it is! Fast Paradise Hotel kommer ju där mitt i matchen också...



Vill också avsluta på samma sätt som Carro också gjorde, för jag undrar faktiskt vad som är på gång i era liv just nu. Stora funderingar, små funderingar, släng hit dem! Anonymt eller med namn, hur som helst. Kram på er!

8 comments:

  1. Alltså mitt förslag ang. ManU-matchen: eftersom du säger dig vara ledig idag tar du helt enkelt en long nap på ca 4 timmar nu på dagen. Då hinner du både baka, se matchen och dessutom vara någorlunda utvilad nästa morgon. Right?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa sant, jag kanske skulle kunna sova ett par timmar åtminstone :D

      Delete
  2. Haha, kul inlägg. Man kan riktigt föreställa sig det här i sin egen situation hur man hade tänkt. Man pratar ju lite med sig själv i sina tankar :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack :D jaa, så är det ju! (ibland talar jag nog högt för mig själv också haha..)

      Delete
  3. Roligt :) ja har samma dilemma som du med en frågestund, tänk om man inte får några frågor ;D

    ReplyDelete
  4. Åh det här var ju helt toppen :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!